Видеоигрите отнемат време за учене, но не и за приятели

Момчетата, които играят видео игри през учебните дни, прекарват 30% по-малко време в четене, в сравнение с другите деца. В същото време, момичетата геймъри съкращават с 34% времето, прекарано в писане на домашни, показва ново проучване.

Изследването на учени от университета в Мичиган обаче установява, че видео игрите не намаляват съществено времето, прекарано от децата с приятели или семейството. Геймърите отделят по-малко време в четене и писане на домашни, но не се лишават от приятелите и родителите си.

Проучването, публикувано в сп. “Pediatrics & Adolescent Medicine”, идва в отговор на тревогите на американските лекари за дългосрочния ефект на видео игрите върху подрастващите.

Предишни изследвания за влиянието на видео игрите засягат теми като трудност за съсредоточаване и лошо представяне в училище. А някои доктори заявяват, че игрите влияят негативно и на социалното развитие на подрастващите и могат да доведат до пристрастяване.

Според проучването, момчетата прекарват средно по 58 минути в игра през учебните дни и по 1 час и 37 минути през почивните. Момичетата пък играят средно по 44 минути през учебните дни и по 1 час и 4 минути през почивните.

Изследването е показало, че и при двата пола видео игрите водят до по-малко време, отделяно за четене и писане на домашни. Интересното тук е, че момчетата четат по-малко, но си пишат домашните, докато при момичетата е обратното. Другият интересен факт е, че геймърите не намаляват времето, прекарано с приятели или семейство.

Изследователите добавят все пак, че макар и да разсейват децата от учебните занятия, игрите могат и да не развалят оценките им. Но това естествено зависи от самите подрастващи, заключава проучването.

Коментар