Google въведе значима промяна в търсенето

Емит Сингхал, старши вицепрезидент на Google, обяви най-значителната промяна в търсачката от 2000 г. насам

Емит Сингхал, старши вицепрезидент на Google, обяви най-значителната промяна в търсачката от 2000 г. насам

Google обяви най-значителната промяна в търсещата си машина от 2000-та година насам. Технологията на интернет гиганта вече разпознава цели фрази, като прави между думите в тях.

Новият алгоритъм Hummingbird е въведен в основния сайт Google.com, предаде Ню Йорк Таймс. Компанията обяви промяната по повод 15-годишнината си – в гаража, нает от Сергей Брин и Лари Пейдж за старта на бизнес начинанието им.

Hummingbird може да обработва по-дълги и по-сложни заявки за търсене, каквито са около 90% от всички запитвания към търсачката от страна на потребителите. Усъвършенстваният алгоритъм разбира значението на думите и връзките между тях. До момента Google генерираше релевантни резултати на базата на съвпадение на ключови думи.

Въвеждането на новия алгоритъм се налага по две причини. На първо място, потребителите все по-често задават сложни въпроси в търсачката и второ – те все по-често използват търсене от мобилни устройства с гласово разпознаване на дълги въпроси, пояснява Google. Компанията е въвела промяната още преди месец в търсачката Google.com, но за много потребители новият алгоритъм е останал незабелязан.

През 2012 година Google стартира проекта Knowledge Graph. Когато потребителят търси в Google.com известни обекти или хора, в дясната част на екрана се появява кратка справка за предмета на търсене, вкл. свързани обекти, които могат да представляват интерес за потребителя.

Hummingbird е поредна стъпка в посока към семантичното търсене. За разлика от Knowledge Graph обаче, новият алгоритъм се опитва да разбере не само връзката между популярни личности и обекти, но и между произволни думи в заявката за търсене.

Google.com продължава да бъде най-популярната търсеща машина в света. По данни на StatCounter, през нея минават около 90% от всички заявки за търсене. На второ място е Bing на Microsoft с дял от 3,5%, следвана от Yahoo (която използва търсещата машина на Bing) с дял от 3%.

Коментар