Мтел: Пазарът е свръхрегулиран, цените падат

Мтел ще продължи да инвестира между 12 и 15% от приходите си в развитие и модернизация на мобилната и фиксираната мрежа, заяви Танасис Кацирубас

Мтел ще продължи да инвестира между 12 и 15% от приходите си в развитие и модернизация на мобилната и фиксираната мрежа, заяви Танасис Кацирубас

Мобилният пазар у нас е свръхрегулиран, с ожесточена конкуренция и намаляващи цени. В допълнение, налице е ниско потребление при индивидуалните клиенти и в бизнес сегмента, заявиха представители на Мтел на среща с медиите днес.

По данни, изнесени от компанията, Мтел държи 39% дял от мобилния пазар, следван от Глобул с 37% и Виваком с 24%. На фиксирания пазар за индивидуални клиенти води Виваком с 20%, а след него се нареждат Близу (15%), Булсатком (12%), Мтел (7%) и други (46%) – общо над 250 оператора.

България е една от страните с ниска цена на минута за мобилна гласова комуникация. При средна цена от 9,1 евроцента в ЕС (по данни от 2011 г.), у нас този показател е 4,4 евроцента. Най-ниска е цената в Литва – 2 евроцента, а най-висока в Холандия – 15 евроцента.

Регулациите оказаха негативно влияние върху развитието на EBITDA на Мтел, като в последните четири години печалбата намалява кумулативно с 51,5% (-168,4 милиона евро). Над 1/3 (34%) от понижението се дължи на регулаторните ефекти върху взаимната свързаност и роуминг услугите. През последните две години регулациите се отразяват върху 40-42% от понижението на EBITDA.

Мтел обяви 39% дял от мобилните услуги и 7% при фиксираните

Мтел обяви 39% дял от мобилните услуги и 7% при фиксираните

Ръководството на Мтел разкри плановете на компанията в близка перспектива. Операторът ще отстоява първото място на пазара на мобилни услуги, ще се опита да подобри пазарния си дял на фиксирания пазар и да стабилизира финансовото си представяне.

Мтел изтъкна две иновации, по които работи. Първо, това е участието в европейската система eCall за спешни повиквания на номер 112, в рамките на която се извършва автоматичен пренос на данни в случай на пътен инцидент през мобилната мрежа.

Второто иновативно направление са безконтактните NFC плащания, при които SIM се превръща в банкова карта. Мтел работи по пилотен NFC проект с ПИБ, MasterCard и TSM и планира търговски старт на услугата през настоящата година.

Фиксираната мрежа на Мтел вече осигурява покритие на над 1/3 от българските домакинства. Компанията продължава да развива своята мрежа в Сливен и Шумен, а тази година предстои модернизация на мрежата в София и Варна. Към края на 2013 година броят на клиентите на фиксиран интернет от Мтел възлиза на 155 019, а на IPTV услуги – 77 847.

Компанията подчерта факта на изключително големия брой доставчици на фиксиран интернет достъп и телевизия. Проникването на Pay TV в България е над 83%, но средният приход от абонат е сравнително нисък, поради липсата на консолидация. Поради тези причини и необходимостта от по-високи инвестиции, клиентите нямат достъп до услуги с добавена стойност, като например „времево изместване”, посочиха от Мтел.

Услугите „Pay per View” и „Видео по поръчка” се ползват съответно от 2100 и 25 000 абонати към края на 2012 г. Ръстът при PPW e 3,8 пъти спрямо предходната година, а при видеото по поръчка – 7 пъти, по данни от проучване на BeMedia, предоставени на КРС.

Коментари по темата: „Мтел: Пазарът е свръхрегулиран, цените падат”

добавете коментар...

  1. Тишо

    От Мтел сериозно застъпиха на качеството в последно време и на привличане на клиенти с изгодни пакетни оферти. Според мен след известно време ще дръпнат доста покрай точно тези предложения.

  2. Наско

    само не мога да разбера защо Булсатком са толкова зле в провинцията.откакто Мтел изгради мрежа в Стара Загора сме къде къде по-добре.

  3. me

    780 млн приходи миналата година, с-д пресата: 11 млн собсвено производсво. продадаха поне 20 млн повече дивайси през трето тримесечие на разпродажба. Ако продължи 15-20% спад на приходите остават със 600 мил тази година.
    ЕК няма как да остави Роуминга само в България. Доп. спад.
    60 млн лиценз.
    Това е почти цялата ЕБИТА да изчезне. На теория тогава фирмата няма смисъл да съществува. Играта им е като на покер със слаби карти.
    А разходите трябва да са толкова:
    – според регулатор 100-150 млн взаимно свързване и роуминг.
    – 100-150 млн дивайси (Бг има 1 млрд лв компютри, а обикновенно и мобилните дибайси са толкова)
    – 100 млн заплати примерно
    – 100 млн мрежа и магази примерно ето ги 500 млн лв
    Ако някой мисли с дуги предположения да ме поправи.
    780 млн приходи са 2 млн абонати по 40 лв сметка по 12 месеца

  4. Mham

    Ако ги оставим ей така да се вихрят нерегулирано … те ще станат като топлофикацията на задължително плащане.

  5. Хм

    Кой ви кара да плащате бе – ако щете, услугите не са задължителни. Ей това българина дай му все да мърмори.

  6. Mham

    Кога ще им дойде акъла на хората да НЕ плащат на тези мобилни мошеници и престъпници нито за ограничения им скъпарски Интернет, нито за идиотската услуга платена телевизия и видео.

    Зомбират хората как мобилниците били на загуба и колко евтино било да се ползват услугите на тези кожодери на овце.

    Има безплатна цифрова телевизия (ще пуснат още +50 канала) за какво са ви кабеларките и мобилните оператори крадци? Спорт и порно който се вълнува ще си го пуска безплатно по Интернет.

  7. mhm

    И защо лъжат че държат 39% като Виваком ги задмина с пълна сила?

Коментар