Сложен бизнес анализ стои зад сладоледеното изкушение

„Не можем да си позволим да загубим нито един бит от данните за продажби”, заяви Мая Миланова, ИТ директор в Nestle България, по време на Big Data форум, организиран от IDC България

„Не можем да си позволим да загубим нито един бит от данните за продажби”, заяви Майя Миланова, ИТ директор в Nestle България, по време на Big Data форум, организиран от IDC България

Несъмнено, едно от най-популярните удоволствия на лятото са сладоледите. През този сезон често виждаме камиони със специфични дебели врати и синьо-зелен цвят да навестяват магазините, за да заредят хладилните витрини. Но докато сладката ледена маса се топи в устата ни, никой не се интересува от това колко компютри работят с пълна сила, за да можем да хапваме сладолед в жегата.

„Всички данни за ежедневните ни продажби от всички градове, респективно всички фактури, се събират в реално време при нас. Така ние можем да прогнозираме доставките на сладоледи за всеки следващ ден”, каза Майя Миланова – мениджър ИТ и информационна сигурност в  Nestle България, пред гостите в хотел Кемпински, където днес IDC България дискутира проблемите на големите данни и бизнес анализите.

Това е доста информация, като се има предвид, че сладоледите на Nestle се продават във всички градове и села в страната. „Ако  хората са на плажа и искат да ядат сладолед, ние трябва да сме го доставили навреме там. Иначе те ще идат и ще си купят сладолед от нашите конкуренти”, обясни Миланова.

Три са важните неща при работата с бизнес-анализи, обобщи ИТ директорката на Nestle България. Това са: анализ на работоспособността на ИТ и инфраструктурата (и бързо премахване на проблемите); стабилен и надежден хардуер; стриктни политики за сигурност.

Към това Миланова добавя и надеждните комуникационни връзки: „Важно е данните да са конкретни, да нямат грешки, да са пълни. Ние не можем да си позволим да загубим нито един бит от тях”. Е, трябват ли ни компютри и сложен софтуер, за да ядем сладолед на плажа? Оказа се, че да!

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментари по темата: „Сложен бизнес анализ стои зад сладоледеното изкушение”

добавете коментар...

  1. Драгомир

    И всъщност какво ще се случи, ако някъде попрезаредите? Това не е доставка на прясна риба, която на следващия ден да е за изхвърляне. И каква е разликата между сладоледите ви и примерно продажбите на хлаб? Че при вас има още един фактор: прогноза за времето – много ум и технологии се иска за това…

  2. Anonymous

    Е ТОГАВА НЕ ВИ ТРЯБВАТ ДИСТРИБУТОРИ ПРОДАВАИТЕ СЛАДОЛЕДА С КОМПЮТРИТЕ

  3. Сладоледа

    Имате късмет, че конкурентите ви са по-зле и от вас. Ако производството чакаше днешните данни, че да заредите дюкяна в другия край на България, охоооооо, чакай сладолед. Това дори към тактическото планиране няма да го сложа. Ако можеш да намеря, някой готов да инвестира няколко милиона евро, ще ви срина продажбите на полвина … ама няма бизнес в България, само гешевтари, пазарите разделени под масата ….

  4. S.T.P

    Те другите не се борят с конкуренцията, а стоят и чакат да ги погълне. Едните са агнета, а другите вълци, така ли?

  5. Димо

    А защо нищо не каже за това как се борят с конкуренцията по всякякъв нелоялен и непазарен начин. Как се опитват да изместят РАФИ примерно??? Дават ли подкупи за да вземат те местата за сладолед в градовете, имат ли заробващи клаузи в договорите им?

Коментар