Глобул обяви 20% ръст на печалбата

Печалбата на Глобул преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за третото тримесечие на 2014 г. е нараснала с 19,6%, спрямо същия период на миналата година, достигайки 68,7 милиона лева, сочи финансовият отчет, публикуван днес.

Глобул отчете спад на приходите и ръст на печалбата за третото тримесечие (източник: Globul)

Глобул отчете спад на приходите и ръст на печалбата за третото тримесечие (източник: Глобул)

Общите приходи на телекома за периода юли-септември са намалели с 1,3% до 167,1 млн. лева. Спадът се дължи на по-ниските продажби на мобилни устройства и по-ниските приходи от входящ роуминг, в резултат от регулацията на цените за роуминг в Европейския съюз.

EBITDA за първите девет месеца на година е нараснала с 5,7% до 186,2 млн. лева, а приходите за периода януари-септември са намалели с 5,3% до 470 млн. лева.

Приходите от мобилен интернет на Глобул нарастват с 34% през третото тримесечие. Към края на септември компанията има над 4 милиона активни клиенти или с 3% повече от третото тримесечие на 2013 г. Проникването на мобилните услуги в България се оценява на над 140%.

Приходите от услуги на Глобул бележат ръст от 1,4% на годишна база. Клиентите на абонаментни програми достигат близо 2,8 милиона, което с 4% повече спрямо същия период на миналата година и почти 70% от всичките активни клиенти на оператора.

Средното месечно потребление на клиент за периода остава без изменение, докато средният приход от потребител достига 11,60 лв., или с 2,5% повече, което частично се дължи на счетоводните корекции.

Коментари по темата: „Глобул обяви 20% ръст на печалбата”

добавете коментар...

  1. Драгомир

    Какъв Globul? Нали уж стана Telenor?

  2. Иван

    Трябва да се просълзим. Каква радостна новина. Обикновените хора си плащат съвестно паричните дарения към оператора.

  3. Иво

    Тези над 4 милиона активни клиенти ми се струват нереални. Може би се има предвид активни SIM-карти, което включва абонаментните и предплатените програми.
    И отново, активните SIM-карти на абонамент са 2,8 млн, а не броя на клиентите. Един клиент може да има 5 карти.

Коментар