MS Office 365 се отваря към общността на Moodle

Учителите, които разполагат с Moodle и Office 365, ще могат да преподават по нов начин в резултат на интеграцията на двете платформи

Учителите, които разполагат с Moodle и Office 365, ще могат да преподават по нов начин в резултат на интеграцията на двете платформи

Интеграция между Microsoft Office 365 и системата за е-обучение с отворен код Moodle обещава сериозно подобрение на образователния процес. Учители и ученици ще простигнат по-висока продуктивност чрез хармонизиране на потребителски имена и пароли, управление на календари и създаване на курсово съдържание, наред с други подобрения.

Решението е разработено съвместно от Microsoft Open Technologies Inc. (MS Open Tech, дъщерно дружество на Microsoft) и основния партньор на Moodle – Remote-Learner.net.

„Предлагаме техническо решение за една от най-популярните системи за управление на обучението с отворен код, с цел да се осигури непрекъснатост на работния процес за потребителите на Moodle и Office 365”, заяви Джийн Паоли, президент на MS Open Tech.

Добавките с отворен код на Office 365 и Microsoft Services за Moodle включват интеграция с OneDrive for Business, OneNote и Office 365 Outlook календар. Интеграцията позволява на учениците, преподавателите и корпоративните потребители Office 365 акаунти да влизат в Moodle с един и същ идентификатор (ID).

В допълнение, събитията, създавани в Moodle, ще се съхраняват в личните календари на учителите и учениците в Office 365, което ще им позволи лесно да следят курсовите събития и срокове. Досега преподавателите трябваше да актуализират Outlook календарите си ръчно или да изпращат покани за събития на всеки студент поотделно.

Интеграцията с OneNote позволява на обучителите да създават задачи в OneNote, а учениците да ги изпълняват в цифровото приложение за водене на бележки и да представят своята работа чрез Moodle, като преподавателите могат да дават своите коментари в същия OneNote документ.

Допълнителната интеграция между Moodle и Office 365 позволява на преподавателите лесно да вграждат интерактивни онлайн уроци, създадени в PowerPoint с Office Mix чрез открит стандартен формат. Тези уроци могат да съдържат аудио, видео, цифров ръкопис, интерактивни симулации или оценки.

Документите, съхранявани в OneDrive for Business, могат да бъдат свързани автоматично с курсовете в Moodle. Актуализациите на тези документи ще се появяват автоматично във връзките в Moodle, като по този начин опростява интеграцията на съдържание, съхранявано в облака.

„Учителите и обучителите, които разполагат с Moodle и Office 365, създават нов начин на преподаване, като използват предимствата и на двете платформи”, коментира Джейсън Коул, главен изпълнителен директор на Remote-Learner.

MS Open Tech представи версия 1.0 на проекта по-рано този месец на изложението BETT Show 2015. Проектът стартира през септември миналата година на GitHub под лиценз GPLv3. Добавките са налични за сваляне и от директорията на Moodle, чрез Azure-сертифициран ВМ образ и VM Depot.

Коментар