Мобилните плащания се радват на позитивно отношение

Потребителите се интересуват повече от новите възможности за плащане, които предлагат мобилните устройства, отколкото от сигурността на мобилните плащания, сочи проучване на MasterCard, реализирано съвместно с Prime Research. Резултатите от изследването бяха представени на Световния мобилен конгрес (MWC 2015) в Барселона.

Удобството е най-положителният аспект на мобилните плащания

Удобството е най-положителният аспект на мобилните плащания

Изследването проследява 19,1 милиона публикации в световен мащаб, споделени в Twitter, Facebook, Instagram, форуми, Weibo (CN), Google+ и YouTube през цялата 2014 г. Резултатите показват забележителен ръст в обема на разговорите (през 2012 г. са били проследени 85 000 постове в социалните мрежи по темата), но и промяна в тона и фокуса на обществена дискусия.

Разговорите с позитивен тон относно мобилните плащания нарастват, е един от основните изводи. През 2014 г. 94% от дискусиите в социалните мрежи в световен мащаб са били позитивни, в сравнение със 77% през 2013 г. и 70% през 2012 г. Позитивните дискусии се фокусират основно около иновациите и търговските обекти, които приемат разплащания с карти и парични транзакции.

Безопасността и сигурността са сред темите, които генерират най-положителни коментари. Общо 91% от дискусиите по тези теми през 2014 г. са били позитивни, в сравнение с 20% през 2012 г. – тогава безопасността и сигурността са били най-негативните обсъждани теми.

През 2014 г. дискусиите на потребителите се фокусират повече върху използването на решения за сигурност, отколкото върху притеснения относно липсата на такива, както е било през 2012 и 2013 г. Токанизация и биометричните данни са също сред основните обсъждани теми през 2014 г.

Въпреки че дискусиите относно сигурността са били сред най-положителните в проучването, обемът им е бил относително малък. Разговорите относно дигиталните иновации и предимствата на мобилните технологии и свързаните устройства представляват най-голям обем от дискусиите в социалните мрежи през 2014 г. (71%).

Удобството е най-положителният аспект на мобилните плащания (94% от разговорите по темата са позитивни). Потребителите споделят предимно опита си с покупки, направени с мобилни устройства, както и мнения за това, че биха могли да използват мобилните технологии и за ежедневни покупки.

Заедно с удобството, често дискутирани теми по отношение на иновациите са и допълнителните възнаграждения и стимули, като купони, програми за лоялност (24% от заинтересованите страни), сочат резултатите от проучването.

Коментар