„Рутинен тип” е най-често пазаруващият онлайн

Българските онлайн потребители демонстрират 6 различни вида поведение, когато пазаруват онлайн. Това са поведения от тип рутитен, ловец на промоции, приключенски, анализиращ, начинаещ и непостоянен, става ясно от проучване на платформата за сравнение на цени и продукти Pazaruvaj.com в България, Румъния и Унгария.

Най-много българи попадат в групата на „рутинния тип”, когато стана въпрос за онлайн пазаруване (източник: Pazaruvaj.com)

Най-много българи попадат в групата на „рутинния тип”, когато става въпрос за онлайн пазаруване (източник: Pazaruvaj.com)

Проучването разкрива, че най-много българи попадат в групата на „рутинния тип” – 40% от всички респонденти отговарят на този профил. Най-характерен представител на тази група са мъже от големите градове, с деца и на възраст между 30 и 49 г.

Хората от типа рутинен сърфират в интернет интензивно – почти половината от тях (47%) използват интернет по няколко часа на ден, както от лаптоп (65%), така и от мобилен телефон (50%). След избора на продукт, те веднага преглеждат характеристиките, а после оглеждат за намаления и коментари в сайтовете за сравнение на цени.

За почти половината от тези потребители (44%), онлайн покупките се случват няколко пъти в рамките на месец, а предпочитаните артикули са облекло (77%), обувки (75%), мобилни устройства (58%) и развлекателна електроника (52%) – телевизори, конзоли, четци за електронни книги.

Като най-доверен източник на информация, половината потребители от рутинен тип посочват описанието на уеб страницата (49%). Въпреки, че рутинно пазаруващите ползват всички методи за плащане и доставка, те отбягват опциите, изискващи банкова карта.

Проучването показва, че доминиращият тип пол при българските онлайн купувачи е женският – за всички групи без рутинните потребители. В Румъния, например, във всички групи водещи са мъжете, а в Унгария мъжете и жените си поделят по равно групите.

Оборотът на онлайн търговията в Румъния е логично в пъти по-голям, отколкото в България, въпреки почти еднаквото проникване на интернет (съответно 56% и 55%) и почти еднаквия дял на онлайн потребители (около 55%), тъй като румънското население надхвърля три пъти българското.

Прави впечатление, че в Унгария интернет проникването е най-голямо (74%), както и делът на онлайн потребителите от населението – 73%, сочат още данните от проучването.

Коментар