НАСА: Ще открием извънземен живот до 2025

Не сме сами във вселената, категорични са учени от НАСА. Нещо повече, те обещават да открият извънземен живот в близките десет години.

„Вярвам, че можем да намерим признаци на извънземен живот през следващите десет години”, казва главният научен съветник на НАСА Елен Стофан, цитирана от Sciеnce.com.

Оптимизмът на НАСА се подхранва от множество изводи, направени при изследване на Слънчевата система. Така например, наличието на вода – основно условие за възникване на живот – е установено на много планети и спътници.

На повърхността на спътниците на Юпитер – Европа и Ганимед – има цели океани под слоеве от лед. Скорошно изследване показа наличие на топла вода на Енцелад, спътник на Сатурн.

На толкова значителни, но теоретично достатъчни за поддържане на живота източници на вода са открити и на други планети от Слънчевата система.

„Знаем къде да търсим. Знаем как да търсим. Имаме всички необходими инструменти и сме на правилен път”, допълва Стофан.

Вниманието на учените е насочено към т.нар. обитаеми зони – това са се места с температура, която допуска наличието на вода в течно състояние.

По-рано се предполагаше, че такива зони могат да съществуват само в близост до топли обекти като Слънцето и Земята. Последните открития показват обаче, че водата може да остане течна и далеч от източника на топлина.

Така например, на Европа водата се подгрява за сметка на силната гравитация, която непрекъснато „дърпа” спътника, създавайки по този начин триене и енергия за поддържане на необходимата температура.

„Сега ние знаем, че животът може да съществува не само в близост до звездите, но и до големите планети”, казва Елен Стофан.

НАСА планира редица мащабни проекти за търсене на извънземни форми на живот. Най-перспективният от тях е полетът до спътника Европа през 2021 г. на стойност 2 млрд. долара.

Коментари по темата: „НАСА: Ще открием извънземен живот до 2025”

1. Blah

Да се чете: “дайте да гарантираме бюджета до 2025 година”. 🙂

2. Додо

Идята сигурно е да огласят данните които вече имат, за извънземен живот 😉

3. Фофу

Е, тия са изостанали. Едно наше светило от БАН преди няколко години вече се изказа, че са в комуникация с извънземен разум.

4. :o)

Хората си правят прогнози , обнадеждени са.
    Преди 20 години всичко това с водата не беше доказано.
    Сега имаме повече сведения.
    Извънземен живот има на стотици милиони и милиарди светове.
    Това че ние не можем да го открием е проблема на нашето начално развитие

5. J

Енцелад е спътник на Сатурн, а не на Юпитер.

6. Sitalk

Защо го търсят този извънземен живот на незнам,колко си светлинни години разтояние при положение,че нашата планета гъмжи от летящи тарелки.И ония от SETI и те претърсват космоса,а невиждат собственото си небе.

7. Petrov

Абсолютно няма как да се направи такава прогноза. Или вече сте го открили и си траете или нищо не сте открили.