Все повече бизнеси са във вид на онлайн услуга

Ако преди години пазаруването е по-скоро придобиване, сега е повече емоция, особено за младите хора, коментира тенденцията Берна Юлман, изпълнителен директор на Visa Европа за Югоизточна Европа (вляво)

Ако преди години пазаруването е по-скоро придобиване, сега е повече емоция, особено за младите хора, коментира тенденцията Берна Юлман, изпълнителен директор на Visa Европа за Югоизточна Европа (вляво)

Все повече основни бизнеси и индустрии се управляват от софтуер и се предоставят като онлайн услуги, съобщиха експерти на конференцията Денят на Visa, която се провежда в София.

През 2001 г. Borders – международен търговец на книги и музика, предоставя своя онлайн бизнес на Amazon под претекст, че онлайн продажбите на книги не са стратегически важни. Днес най-големият търговец на книги – Amazon, е софтуерна компания, като най-важният й актив е възможността да продава почти всичко онлайн, без да има нужда от каквито и да било физически магазини.

Същевременно се наблюдава скоростна промяна в начина, по който потребителите пазаруват – както в традиционното работно време за физическите магазини (между 10 и 20 часа), така и по всяко време на денонощието, като започват от харесване (like) на продукт в социалната мрежа Pinterest или фийд на Instagram, минават през проверка на цената и наличността онлайн и стигат до покупката – онлайн или офлайн.

Ако преди години пазаруването е по-скоро придобиване, сега е повече емоция, особено за младите хора, коментира тенденцията Берна Юлман, изпълнителен директор на Visa Европа за Югоизточна Европа.

Според търговци – партньори на Visa от развлекателния сектор, българите плащат все повече през дебитните си карти, когато излизат да се забавляват, и това е тенденция, която ще се задълбочава.

Появата на дигиталния потребител, който е постоянно пред монитора си, задава критериите за новите финансови услуги и този вид потребители изискват удобно и лесно пазаруване и сигурни и бързи разплащания, подчертаха експерти. Това ще направи мобилните разплащания, които бяха демонстрирани на конференцията, предпочитан метод на раплащане в Европа през следващите години.

Потребителите на възраст над 55 години ще допринасят за повече от половината ръст на изхарчените средства в развитите пазари през следващите две десетилетия, а до 2020 г. ще има 28 милиарда устройства, свързани с интернет, беше съобщено на конференцията.

Що се отнася до промените във финансовата индустрия, през изминалата година емигрантите са изпратили на своите близки и роднини в страните си 583 милиарда щатски долара издръжка през P2P (от човек на човек) разплащания. Преводите за издръжка са най-големият финансов поток към развиващите се страни, а в някои държави съставляват 30% от БВП.

От гледната точка на икономистите, цената на кешовите разплащания е по-висока от тази на електронните разплащания, заради разходите по охрана и транспорт, съобразяване с трезорите/банките, риска от грабеж и от фалшиви банкноти. Те подчертават, че електронните разплащания увеличават скоростта на оборот на парите – в търговския обект това означава повече клиенти и по-висок оборот, а за икономиката – ръст в БВП.

През последните 10 години разплащанията с карти Visa в Европа бележат внушителен ръст от 1 на всеки 12 евро до 1 на всеки 6 евро. Според проучване на компанията, потребителите, използващи няколко канала за пазаруване, харчат с около 15-30% повече от тези, които използват само един канал. Затова „omni-channel” търговията открива сериозни възможности за увеличаване на продажбите.

Коментар