Умните часовници не повтарят успеха на смартфоните

В периода от 2015 до 2017 г. разпространението на „умни” часовници ще расте с 48%, благодарение в голяма степен на усилията на Apple

В периода от 2015 до 2017 г. разпространението на „умни” часовници ще расте с 48%, благодарение в голяма степен на усилията на Apple

Продажбите на устройства от категорията носима електроника са достигнали 232 млн. броя през миналата година, по данни на Gartner. В тази група попадат смарт часовници, фитнес гривни, устройства за виртуална реалност, Bluetooth гарнитури, „умни” дрехи и др.

Прогнозата сочи, че през 2016 г. продажбите на носима електроника ще нараснат с 18,4%, достигайки 274,6 млн. броя, а приходите от тези продукти ще възлязат на 28,7 млрд. долара, като $11,5 млрд. ще донесат смарт часовниците. През 2017 г. се очаква да бъдат продадени 322,7 млн. носими устройства.

В периода от 2015 до 2017 г. разпространението на „умни” часовници ще расте с 48%, благодарение в голяма степен на усилията на Apple за популяризиране на тези устройства, коментира Gartner. Според анализаторите, смарт-часовниците са най-перспективната категория носима електроника от гледна точка на приходи – тези джаджи ще генерират 17,5 млрд. долара през 2019 г.

Въпреки че умните часовници са един от най-популярните продукти на носимата електроника, тяхното навлизане в употреба е по-бавно от това на смартфоните. Gartner прогнозира, че през 2016 г. само в развитите страни и големите градове на развиващите се икономики като Хонконг и Сингапур ще бъдат продадени 374 млн. смартфона, докато световните продажби на умни часовници ще достигнат 50,4 млн. броя, а през 2017 г. ще нараснат до 66,7 млн. броя, спрямо 30,32 млн. през 2015 г.

Анализаторите отбелязват също нарастващо търсене на носими фитнес устройства, които следят показателите за здраве и физическа активност. Към тази категория се отнасят фитнес гривните, умните дрехи, пулсомерите, спортните часовници и други подобни устройства.

От всички носими фитнес устройства най-стабилни като цена ще бъдат спортните часовници, продажбите на които ще достигнат 24 и 27 млн. броя през тази и следващата година. Бегачи, колоездачи и шофьори предпочитат специализирани спортни часовници, тъй като потребителският им интерфейс, наборът от функции и повишената устойчивост към външните фактори подхождат по-добре на атлетите, отколкото обикновените смарт часовници.

Що се отнася до фитнес гривните, през 2015 г. продажбите им вървяха наравно с тези на смарт часовниците, но в бъдеще по-многофункционалните умни часовници ще привличат по-силно потребителите. Прогнозата сочи, че през 2016 и 2017 г. ще бъдат продадени 35 и 44 млн. фитнес гривни.

Коментари по темата: „Умните часовници не повтарят успеха на смартфоните”

добавете коментар...

  1. :o)

    сигурно половината продадени часовници са от Епъл-сектата, дето каквото и да пусне епъл го купуват.

    Още едно доказателство, че на ХОРАТА трудно може да им се наложи нещо безмисленно да го купуват.
    Колкото и тука илюминати да пишат за контрол…ТЕ ВИ контрол 🙂

  2. Мда

    Мое лично мнение – напълно безполезно нещо са тези часовници. Освен за гъзария не мисля че има друга причина да си купиш такова устройство. 🙂

  3. Иван

    Интересно смарфона ми каква електроиника е… Идиоти!

  4. Уруд

    Страшна тъпня са тези часовници … никакво приложение …

  5. Ivko

    Да, много усилия и пари, за да налагат на хората харчат луди пари за неща от които реално нямат нужда и могат да си живеят нормално и без тях.

Коментар