Зукърбърг иска 5-милиарден Facebook през 2030 г.

Който и да е потребител на Facebook е на средна дистанция не повече от четирима души от всеки друг

Който и да е потребител на Facebook е на средна дистанция не повече от четирима души от всеки друг

Основателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви амбициозна цел пред социалната мрежа. Той иска да увеличи аудиторията до 5 милиарда потребители към 2030 година.

Зукърбърг разкри плановете за растеж на Facebook миналата седмица, по време на Friends Day, когато мрежата честваше 12-годишнината си. В момента аудиторията на Facebook възлиза на 1,5 млрд. души, т.е. Зукърбъг иска да привлече още 3,5 млрд. потребители за 15 години.

По данни от Facebook, показателят за разделение на всеки двама потребители в мрежата е средно 3,57. Това означава, че който и да е потребител е на средна дистанция не повече от четирима души от всеки друг. За сравнение, този показател през 2011 г. беше 3,74, в през 2008 г. – 4,28.

Според американския психолог Стенли Милграм (Stanley Milgram), автор на теорията за „шестте ръкостискания”, светът е тесен и всеки двама души са свързани помежду си със сравнително малък брой познати.

Средната верига на общи познати в света възлиза на пет души, съгласно изчисленията на Милграм. Това означава, че всеки двама души са разделени средно от шест нива на връзки. Facebook обаче развенчава теорията на Милграм, като доказва, че светът е още по-тесен от представите на учения.

Коментари по темата: „Зукърбърг иска 5-милиарден Facebook през 2030 г.”

добавете коментар...

  1. Mhm

    С тая политика да иска документ за самоличност, очаквам все повече хора да спрат да ползват лайняния му фейсбук

Коментар