Мтел обяви спад на приходите с 6,9%

Острата ценова конкуренция в мобилния сегмент повлия на резултатите на Мтел за първото тримесечие

Острата ценова конкуренция в мобилния сегмент повлия на резултатите на Мтел за първото тримесечие

Телеком пазарът в България продължава да е засегнат от остра ценова конкуренция в мобилния сегмент и слаба макроикономическа среда, сочи финансовият отчет на Telekom Austria Group, част от която е Мтел, за първото тримесечие на годината.

Общите приходи на българския телеком падат с 6,9% до 97 милиона евро, а печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) е намаляла с 13,7% до 33,6 милиона евро.

Мобилните абонати на Мтел падат с 4,3% заради отлив на клиенти на предплатени услуги. Средният приход от абонат (ARPU) остава стабилен и е 5,3 евро. Компанията отчита увеличение с 38% на клиентите с планове за смартфони, както и с 21% на потребителите на мобилен интернет.

На фиксирания пазар средният приход от линия (ARPL) пада до 10,8 евро за първото тримесечие на 2016 г., в сравнение със същия период на миналата година. Телекомът отчита ръст с от 5,7% при абонаментите за фиксирани услуги, а приходите се увеличават с 1,8 процента до 21,4 милиона евро.

„Очакваме, че след старта на нашата 4G мрежа в следващите месеци интересът на клиентите към плановете за смартфони и мобилен интернет допълнително ще се увеличи“, коментира резултатите главният изпълнителен директор на Мтел Александър Димитров.

Коментари по темата: „Мтел обяви спад на приходите с 6,9%”

добавете коментар...

  1. 123

    Ами като не си ценят клиентите ще продължи спада печалбата им и все повече клиенти ще избягат. Ще им останат само надеждите за 4G нета. Всички го въвеждат, а телетор отдавна вече го въведоха

  2. но

    Като си поскъпнаха преплатените услуги 2,5 пъти е нормално не отлив, а почти да изчезнат преплатените им абонати. Като са тъпи – ами да си тъпеят…

  3. Май

    Мобилните абонати на Мтел падат с 4,3% заради отлив на клиенти на предплатени услуги.

    Това е политика на Мтел. Защо ли?

  4. Anonymous

    Мобилните абонати на Мтел падат с 4,3% заради отлив на клиенти на предплатени услуги.

    Това е политика на Мтел. Защо ли?

  5. Търсач на добра оферта

    Като нямат добри оферти ще имат спад.

  6. Юли

    Аз не мога да ги разкарам след като купиха Мегалан и СпектърНет 🙁
    Това, което ми предлагат няма за сега алтернатива – оптика на 100МБ за 19 лв.

  7. Онзи

    Ще обявяват… и все така ще продължават! Аз нямам търпение да ги разкарам тотално. ****

Коментар