M-Тел стана Социално отговорна компания на годината

М-Тел спечели голямата наградата за социално отговорна компания на годината в инициативата на в. „Пари”, Министерството на труда и социалната политика, Асоциация Партньорство за корпоративна социална отговорност (АПКСО), Програмата за развитие на ООН и Асоциацията на индустриалния капитал в България.

Председател на 9-членното жури беше издателят на в. „Пари” Валентин Панайотов, а одитор на конкурса – Делойт България, която има значителен опит в организирането на подобни прояви в Западна Европа.
Претенденти
„200 претенденти в конкурса – това е един много добър старт”, каза Петкан Илиев, член на журито. Оценяването е извършено на базата на въпросник, който покрива темите Отношение към служители, Конкуренти и Общественост.
Като носител на най-високото отличие М-Тел е компанията, доказала, че има най-добрите практики и политики в социалната отговорност към служителите, лоялността към партньорите и конкурентите си, етичността към клиентите, благотворителността и осъществяването на проекти с дългосрочен обществен ефект.
Печелившите
На церемонията по награждаването вчера вечерта (30.09.2008 г) в хотел „Шератон”общо 13 компании в пет категории бяха номинирани за призовете. Освен М-Тел, получил приза Социално отговорна компания на годината, отличени бяха още 5 компании в категориите Социална отговорност към служителите, Лоялност към партньори и конкуренти, Етичност към клиенти, Участие в проекти с дългосрочен общественополезен ефект и Благотворителност.
Цел на конкурса
Целта на конкурса е да популяризира добрите практики на компаниите у нас в прилагането на концепцията и принципите на корпоративна социална отговорност. Методологията на конкурса е изготвена от екип от специалисти в областта на КСО.
Социалната отговорност на М-Тел:
Близо 6 милиона лева е предоставила Мобилтел за благотворителни, социални и културни проекти през изминалите 2005, 2006 и 2007 г.
Мобилтел традиционно подпомага четири социални проекта – в гр. Априлци, Дома за младежи с увреждания „Вяра, надежда и любов” в гр. Мездра, училището за кучета-водачи на слепи хора на фондация „Очи на четири лапи” и „SOS Детски селища България”. Компанията беше първата, която осинови семейство от веригата и в момента е покровител на приемната майка Марчела и нейните 7 деца. Четирите проекта са част от инициативата „1788”, с която М-Тел успя да привлече над 50 000 съмишленици – клиенти и служители, които изразиха своята подкрепа чрез sms. Събраните от краткия номер 1788 средства ще бъдат удвоени от компанията в края на годината и разпределени между четирите проекта.
През тази година Мобилтел реализира социалната програма „Грант М-Тел”, чийто бюджет е на обща стойност 100 000 лв. в рамките на програмата бяха финансирани 7 допълнителни проекта на организации с нестопанска цел, избрани чрез открит конкурс. Всички подкрепени по програмата проекти защитават каузата за социализирането и интегрирането в обществото на деца и възрастни в неравностойно положение.
Значителни средства М-Тел отделя и за популяризирането на изкуството и в подкрепа на културата в България. Конкурсът “Награди за съвременно българско изкуство на М-Тел” стартира през 2005 г., като трета поредна година той преминава с изключителен успех, давайки възможност на млади художници да застанат редом до утвърдени творци. Благодарение на Мобилтел за пръв път у нас бе организирана уникалната изложба „Леонардо да Винчи – учен и изобретател”. Мобилният оператор спонсорира и първата по рода си изложба на открито „Земята отвисоко”, привличайки над 150 000 посетители. В края на тази година предстои откриването и на друга изложба от световен мащаб – „Пикасо: Аз не търся. Аз намирам”, която също ще се реализира с финансовата помощ на компанията.
През изминалите години мобилният оператор спонсорира народния театър и народната опера. Дарява средства за закупуване на оборудване и мебели за детски домове и училища, болници, Факултета по стоматология на Медицинския университет, БЧК. През 2006 г. например беше подпомогнат института за спешна помощ „Пирогов” за закупуването на животоспасяваща апаратура. Компанията се включи своевременно и в подпомагането на пострадалите от наводненията в Цар Калоян. 
Успехът на компанията е резултат от ангажираността на всички служители. От своя страна Мобилтел се грижи за своите служители и това е принцип и основа на фирмената култура в компанията, която в последните три години въведе и разви редица нови процеси за обективно и справедливо заплащане, за професионално развитие, за подпомагане на баланса между натовареността в работата и свободното време. Не малко са и проектите, насочени изцяло към удовлетвореността на служителите и тяхната ангажираност към компанията, като „Колективният спортен модел на М-Тел”, „Be a part” и други. За баланса между служебни задължения и личен живот в Мобилтел са инициирани не малко активности.

Коментар