Бизнес логиката зад цветния печат става все по-ясна

Цветът като начин за открояване от тълпата, послание или получаване на желан отговор отдавна е доказал своя смисъл. Няколко изследвания потвърждават бизнес перспективата при употреба на цвят.

Четимостта на цветните реклами е с 42% по-висока от тази на черно белия еквивалент, а реакциите към цвета съставляват до 90% от първоначалното впечатление на хората, когато те виждат нов продукт, сочат данните, изнесени в анализ на Луис Касадо, маркетинг директор „Предприятия, Решения за печат” (IPG) в HP.

По-силното влияние и привличане на внимание вече не трябва да се свързват с висока цена. Технологично напредналата конкуренция помогна за сваляне на разходите за цветен печат, както от гледна точка на самите устройства (най-вече на мултифункционалните – МФУ), така и на консумативите.

Според Current Analysis, въвеждането на тонер касети с голям капацитет е довело до спад в цените на консумативите с между 5-10 процента само за последните две години. Същевременно гъвкавостта на цветните МФУ и принтери дава на бизнеса нов начин да спести средства.

Сега организациите могат да печатат толкова документи, колкото са им нужни за дадения проект и по-този начин да избегнат минималните изисквания за обем, които обикновено трябва да заплатят при печат в печатниците. Тези спестявания могат да доведат до 40% спад на разходите за печат, когато цветният такъв се извършва в организацията, допълват изследователите.

Тенденциите повлияха на начина, по които организациите сега отпечатват самостоятелно документи, и на техния обем. Проучване, проведено от CMP Media сред 250 предприятия в САЩ, също показва нарастващата роля на вътрешния печат.

Мнозинството, почти 70% от анкетираните използват комбинация от вътрешен печат и външни доставчици, за да отпечатат своите материали, докато само 2% рядко разчитат на външни услуги. Значителен брой, 27% от респондентите биха искали да вкарат собствената си печатна продукция вътре в организацията.

Генерирането на бизнес ползи от цвета и увеличаващият се фокус към вътрешно фирмения печат направиха цените обект на обсъждане. Има няколко стъпки и въпроси, които компаниите трябва да вземат в предвид:

Консумативи

В дългосрочен план работата на консумативите по отношение на обем на печат, качество и надеждност ще се окаже важен фактор за увеличаване на продуктивността и ефективността на цвета. На практика може да има огромни разлики по отношение на продуктивността между оригиналните консумативи на производителя, тези на независими производители и напълнените консумативи, например.

Двустранен печат (дуплекс)

Може да изглежда като „даденост”, но възможността да се печата от двете страни на листа е абсолютно фундаментална за оптимизиране на разходите за цветен печат. При покупка на хардуер, потребителите трябва да се уверят, че той предлага възможност за двустранен печат, особено когато става въпрос за цветен печат. На дуплексът трябва да се гледа като на задължителен елемент, а не като на екстра.

Разход на енергия

Разходът на енергия може да се окаже най-голямото перо, свързан с цветния печат и то не само при големи обеми. Всъщност малките и чести печатни задачи изискват принтерите постоянно да загряват между всяка от тях, което може да се окаже по-малко ефективно по отношение на разхода на енергия и влиянието върху околната среда, отколкото е печатът на големи обеми без прекъсване.

Освен чистото планиране на различните задачи, така че да се избегне повтаряне на цикъла загряване/охлаждане, компаниите трябва да търсят устройства, които намаляват времето за загряване между отделените задачи.

Управление на цвета

На цвета може да се гледа като на бизнес преимущество, но той също така е и ограничен ресурс и трябва да се управлява и контролира. Налични са набор от решения и услуги, които помагат на бизнеса да техния цветен печат в реално време.

Решенията могат да варират от елементарни панели за оторизация до управление и контрол на достъпа до цвета като ресурс, до пълна система за отчет, позволяваща на организациите точно да разпределят разходите за цветен печат в отделните звена и доставчици.

Тези приложения често са да безплатни за компаниите, но тяхната стойност по отношение на намаляване на разходите и управление на цвета може да бъде безценна.

Избирателна употреба на цвят

Цветът има своята употреба в печата на документи за вътрешна и външна употреба, но той не трябва да се използва безразборно. Добре е потребителите да познават различните опции на печат: цветен, чернобял, драфт и др., за да използват подходящите настройки за всеки документ.

Цветна политика – определена веднъж, приложена автоматично

Чрез решенията за управление, много от стратегиите могат да се прилагат централно и систематично в организацията – автоматично конфигуриране на устройствата, задаване на режим на печат по подразбиране,  двустранно принтиране и достъп до цвят. Веднъж определено, централното управление на цветната политика е препоръчително, особено за организациите, които се разрастват и стават все по разпръснати.

Генериране на "цветен ROI"

Цветният печат все още не доминира над черно-белия. Но с продължаващото падане на цените, заедно с увеличаване на качеството и приложенията за контрол на вътрешно фирмения печат, пазарните дялове ще се променят.

Най-близкият паралел е в света на киното и телевизията, където черно бялото за много кратко време се превърна в изключение, вместо в норма.

Въпреки това един фактор остава ясен – компаниите гледат на цветния печат като на ограничен ресурс за развитието на бизнеса. Както всички други ресурси, той трябва да се управлява и измерва, за да генерира максимална възвращаемост на инвестициите.

Концепцията за „цветен ROI” може да изглежда неуместна, но ако всички изброени променливи се изпълнят, цветният печат ще се превърне във важен бизнес фактор, заключава Луис Касадо.

Коментар