LinkedIn – социалната мрежа за бизнес-контакти – се съюзи с микро-блог феномена Twitter с цел обединяване на функции на двете услуги и предлагане на по-широк дистрибуционен канал за общуване между потребителите.
Партньорството би трябвало да доведе до появата на двупосочен поток от информация между двете онлайн социални услуги. Например една промяна в статуса на потребителя, публикуван в в LinkedIn, автоматично ще се появява като публикация в Twitter. Обратното важи с пълна сила.
Ако потребителите не желаят нова информация от единия профил автоматично да се публикува чрез профила в другата социална мрежа, те имат възможност да ограничат обмена на информация между двете мрежи.
Очаква се опцията за синхронизиране с Twitter акаунтите да се появи в потребителските профили в LinkedIn през идните няколко дена.
Партньорството на LinkedIn е поредният резултат от нарастващия интерес към Twitter като средство за моментално свързване с широка аудутория. Именно този интерес доведе до съюзяването между Twitter и други двама големи играчи на интернет пазара – Google и Microsoft. Те обвързаха системите си, за да придадат повече актуалност и елементи на “реално време” в резулатите на търсачките си.
В случая с LinkedIn обаче обединяването има по-силен бизнес-акцент. Потребителите на тази мрежа често се обръщат с професионални въпроси към колеги, търсят примамливи нови позиции, пишат препоръки и биват препоръчвани, търсят партньори за бизнес.