Lenovo Group, заедно с дъщерните си дружества, обяви ръст на приходите и печалбата за второто тримесечие на финансовата 2024/25 година. За четвърто поредно тримесечие компанията бележи силен двуцифрен годишен ръст на приходите от всички бизнес групи.
Приходите на Групата са се увеличили с 24% на годишна база до 17,9 млрд. щатски долара. Нетният доход е нараснал с 48% на годишна база до 404 млн. щатски долара по не-Хонконгски стандарти за финансово отчитане (не-HKFRS), а приходите от бизнеси, които не са обвързани с персоналните компютри, се е увеличил с 5 пункта на годишна база до 46%.
Стратегията на Групата за хибриден AI и инвестициите в научноизследователска и развойна дейност и иновации дават резултати, като първата фаза на AI компютри, пусната в Китай през май 2024 г., вече достига двуцифрен пазарен дял на общите доставки от ноутбуци на китайския пазар.
Наскоро лансираните AI компютри за световния пазар с Lenovo AI Now също са приети положително, обявиха от компанията. За корпоративния AI Групата използва своята пълна хибридна инфраструктура, както и Lenovo Hybrid AI Advantage. Този фокус върху изкуствения интелект, както и инвестициите в научноизследователска и развойна дейност (нарастване с 10% на годишна база до 548 млн. щатски долара), движат диференциацията на пазара на Групата.
“През последното тримесечие постигнахме силен, устойчив и значителен растеж, отбелязвайки още един период на увеличение в приходите на всички бизнес групи. Този значителен подем се дължи на нашата ясна стратегия, инвестиции в иновации, оперативна ефективност и глобално присъствие и на ангажимента ни към хибридния изкуствен интелект”, коментира Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo.
Lenovo ще продължи да развива хибридния AI, за да ускори допълнително растежа и увеличаването на рентабилността. Докладът на компанията е оптимистично настроен, че настоящият импулс на бизнеса ще продължи и през останалата част от финансовата година.