
(снимка: CC0 Public Domain)
Китайският производител на автомобили BYD избра наскоро Будапеща за място, където ще изгради европейската си централа. През май т.г. компанията обяви намерението си да открие център за изследвания и разработки там, но сега има известно забавяне в плановете на BYD за производство в Унгария.
Заводът за сглобяване на автомобили на BYD в Унгария ще бъде пуснат в експлоатация по-бавно от очакваното, като се вземе предвид ситуацията на местния пазар на електрически превозни средства, съобщи Ройтерс, позовавайки се на информирани източници.
Твърди се, че китайската компания ще отложи началото на масовото производство на електромобили в Унгария до следващата година, а през първите две години от дейността си ще работи с частичен капацитет спрямо проектния.
Същевременно BYD ще ускори изграждането на нов завод в Турция, където разходите за труд са по-ниски, отколкото в Унгария. Пускането на предприятието за сглобяване на електрически превозни средства на BYD в южната ни съседка ще се състои по-рано от първоначално планираното.
BYD ще инвестира около 4 милиарда евро в изграждането на завод за сглобяване на автомобили в Южна Унгария. До края на 2026 г. фабриката ще може да произвежда само няколко десетки хиляди електрически превозни средства за европейския пазар. По стандартите на региона, който е сред тройката лидери в продажбите на електромобили в света, това е много скромен обем.
Първоначално се предвиждаше заводът в Унгария да произвежда от 150 до 300 хиляди електрически превозни средства годишно. BYD обяви, че предприятието ще започне работа през октомври тази година, без да уточнява кога точно ще стартира самото сглобяване на колите.
В същото време новият завод в Западна Турция ще може да може да сглобява 150 000 електрически превозни средства годишно от 2027 г., а до края на 2028 г. този обем ще се увеличи значително.
Електромобилите на BYD, внасяни в ЕС, в момента подлежат на вносно мито от 27%, но локализирането на производството им ще избегне това утежнение. Автомобилите, сглобени в Турция, също могат да бъдат доставени в Европа без увеличени мита, а оперативните разходи за производството им ще бъдат по-ниски.
Chery също планира да построи собствен завод за сглобяване на автомобили в Турция, който ще може да произвежда 200 000 коли годишно.
Автомобилите на BYD вече са доста популярни в Европа. До края на текущата година компанията може да продаде около 186 000 хибридни и електрически автомобили, а до 2029 г. се очаква този брой да се увеличи повече от два пъти.

2 коментара
Изводът какъв е? 🙂
Казвам го за ретроградни малоумници, които чакат да им отворят завод като висш жест:
“Не отваряме завод, за да ви даваме работа на Вас,
Отваряме завод за да си намалим разходите на Нас,
И когато ни стане скъпо, затваряме работните места на Вас
и си кешираме паричките за Нас”
И Европа като сложи мита на колите от Турция и ще видим дали ще се изнесат :)))