
Миналата седмица сателитната услуга Starlink претърпя глобален срив. Доставчикът реагира сравнително бързо, а сега разкри подробности за прекъсването – оказва се, че то е причинено от неуспешна актуализация на софтуера.
В четвъртък вечерта потребителите на Starlink по целия свят преживяха най-дългото прекъсване в работата на мрежата, което продължи 2,5 часа в основната си фаза и затормози някои клиенти през почивните дни.
Сателитният оператор призна в изявление през уикенда, че прекъсването е причинено от неуспешна актуализация на софтуера в наземната инфраструктура на мрежата.
Първоначално Starlink разпространи информация за причините за прекъсването на работата на своите дилъри, но тя беше доста оскъдна по съдържание. „Прекъсването е причинено от ключови вътрешни софтуерни услуги, които поддържат работата на основната мрежа”, гласеше съобщението.
По-късно, в имейл до своите партньори, Starlink добави, че проблемите в работата на наземните изчислителни клъстери са причинени от неуспешна процедура за актуализация на софтуера.
Грешката е причинила претоварване на оборудването и повреда в разпределението на трафика на данни в мрежата, което е довело до нейната неработоспособност, отбелязва PCMag.
Според някои оценки, около 6 милиона потребители на Starlink са били засегнати от прекъсванията на мрежата, а проблемите са продължили дори и през следващите дни, след като основната повреда е била отстранена.
Потребителите обаче съобщават, че след инцидента са наблюдавали увеличение на скоростта на пренос на информация в мрежата на Starlink. Затова предполагат, че проблемната актуализация е била предназначена да увеличи скоростта на мрежата.
Starlink, от своя страна, препоръчва на потребителите на сателитен интернет, които са срещнали проблеми с оборудването си, да го рестартират.
