
Чатбот с изкуствен интелект вече посреща обажданията към телефона за спешна помощ в южнокорейската столица Сеул. Пилотният проект приоритизира спешните инциденти и анализира припокриващи се повиквания, за да открива големи бедствия рано.
Сеулската столична управа започна дързък проект за използване на изкуствен разум в системата за спешни повиквания 119. Сега оператор с изкуствен интелект ще поема обаждания на гражданите, за да могат те бързо и лесно да съобщават за извънредни ситуации.
Ботът за обаждания трябва да идентифицира спешни инциденти, изискващи незабавни действия, и да свързва хората с операторите в Центъра за спешни операции в Сеул. Градската управа твърди, че това бележи началото на „реагиране в реално време на база изкуствен интелект“, което осигурява „златно време“ и помага за минимизиране на щетите.
Настоящата система за спешни повиквания на телефон 119 има общо 720 линии. Персоналът на кол центъра е различно натоварен, но в пиковите момент системата често превключва на изчакване поради претоварване.
Според градските власти в Сеул, с въвеждането на услугата за приемане на повиквания от чатбот с изкуствен интелект вече ще могат да се обработват до 240 сигнала от опашката с чакащи, което ускорява навременната реакция.
AI операторът ще разговаря с обаждащия се, за да идентифицира вида и местоположението на инцидента, да дефинира ситуацията в реално време и да приоритизира свързването с живите човешки оператори.
Системата ще включва и функция, която открива мащабни инциденти, като анализира припокриващи се обаждания от една и съща област. Това може да е пожар в дадена сграда или пък срутване – събитие, което кара много хора да се обадят на спешна помощ.
От стартирането на пилотния проект през март досега услугата с AI бот за обаждания е обработила общо 11 434 доклада – за четири месеца, като 2250 от тях са класифицирани като спешни.
SMG съобщава, че градът ще започне да използва AI системата за приемане на някои обаждания дори през нормалното работно време. След това ще продължи с изграждането на информационна система за реагиране при бедствия, отново от AI.
Услугата ще се разшири в система, в която AI реагира в реално време на прости, повтарящи се проблеми, свързани с бедствия в ежедневието, като наводнения по пътищата и проблеми с дренажа. Разработването на системата започва тази година, като пилотната експлоатация е планирана за втората половина на 2026 г.
Започвайки с услугата за обаждания с изкуствен разум, Сеул планира да премине отвъд простите задачи за автоматизация и реагиране, разширявайки генеративния AI в публичния сектор, в ежедневната администрация, която включва реално вземане на решения и действия.
