
Първият AI агент в банковия сектор у нас вече работи. Новото софтуерно решение на tbi bank не се ограничава само до автоматизация – AI агентът самостоятелно се справя със сложни казуси при извличане и актуализиране на данни.
Софтуерният продукт обработва големи масиви данни от публично достъпни институционални бази данни почти незабавно и ги обновява автоматично в системата на банката.
Този интелигентен инструмент позволява значително намаляване на времето, използвано от служителите за извършване на тази рутинна задача. Ако на служител би му отнело около 37 минути да актуализира клиентски данни, AI агентът извършва същата задача за едва 2,76 секунди, освобождавайки ценни часове на хората за приоритетни дейности, поясниха от tbi bank.
През последните години банката активно замества рутинните човешки задачи със стотици RPA роботи, което доведе до над 80% намален документооборот в дейността ѝ в края на второ тримесечие на 2025 г.
Автономният AI агент надгражда роботите – той разпознава необичайни ситуации и взема решения сам, а информацията се обновява автоматично във вътрешната система на банката, SYNCRO AI, без нужда от ръчна намеса.
Така роботизацията и интелигентната автоматизация работят в синхрон, като по този начин не само освобождават време на служителите за фокусиране върху стратегически и креативни проекти, но и подпомагат по-ефективната комуникация с партньори и клиенти.
