
До три години, през 2028-а, бизнесите по света ще използват 1,3 милиарда AI агента за автоматизиране на работните процеси, прогнозира Microsoft по време на тазгодишната конференция Ignite 2025, насочена към разработчици и ИТ специалисти.
На събитието бе представен целият жизнен цикъл на изкуствения интелект – от първоначалните идеи до конкретните бизнес приложения. Конференцията се фокусира върху това как AI решенията ускоряват иновациите, оптимизират процесите и предоставят реална стойност на организациите.
Днес изкуственият интелект е повече от концепция; той се е превърнал в ключов инструмент за по-бързо вземане на решения и адаптиране към промените на пазара, подчертаха експертите. Сигурността и отговорността остават в основата на разработката, като се набляга на етичната употреба и защитата на данните.
AI не замества човешката креативност и експертиза, а ги допълва, създавайки решения, които трансформират начина ни на работа.
Microsoft разкри, че си представя бъдеще, в което организациите стават „гранични” компании (Frontier companies), разширявайки границите чрез използване на AI агенти за отключване на креативността и иновациите.
AI асистентът Copilot, разработен от Microsoft, вече разбира ролята на потребителя и контекста, за да окаже по-интелигентна, персонализирана помощ, стана ясно на конференцията. Казано по-просто, новата функционалност Work IQ в Microsoft 365 Copilot повишава IQ-то на потребителя.
Стъпвайки на богатото фирмено знание, съдържащо се в имейли, файлове, срещи и чатове, както и на навиците и работните модели, Work IQ позволява на Copilot да установява връзки, да прави изводи и да предсказва най-добрата следваща стъпка.
Друга иновация e програмата Microsoft Agent Factory, която помага на AI агентите да знаят какво да правят с данните на потребителя. Foundry IQ и Fabric IQ подпомагат AI агентите да разбират какво правят потребителите, преодолявайки разликата между суровите данни и реалното бизнес значение, и да намират контекст за вземане на решения.
Microsoft акцентира и на Agent 365 Control Plane за управление на AI агентите, което е решаващо с нарастване на броя им. Agent 365 Control Plane позволява на CIO, CISO и ИТ администраторите да наблюдават, управляват и защитават всички AI агенти, независимо от платформата.
В същото време, Agent 365 Control Plane помага на ИТ екипите да намалят риска и да опростят внедряването на агенти, интегрирайки решенията за сигурност на Microsoft – Defender, Entra, Purview и Foundry Control Plane.
Функция, която променя правилата на играта, е Copilot Chat. Потребителите вече могат да говорят с Copilot като с колега – да попитат, например, от мобилния си телефон: „Кои са основните ми приоритети за днес?” или „Обобщи срещата, която пропуснах”.
Copilot Chat е сигурен AI чат за работа, достъпен за всеки абонат на Microsoft 365 без допълнително заплащане, а скоро ще се сдобие и с опция Agent Mode, съобщиха от Microsoft.
