TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Ford започва бизнес за съхранение на енергия с батерии

Ще обслужва енергийния сектор и бизнеса с изграждане на центрове за данни

Още един голям производител на електромобили се насочва към енергетиката и центровете за данни (графика: CC0 Public Domain)

Автомобилният гигант Ford ще използва своите заводи в Кентъки и Мичиган, заедно с ноу-хауто си за технологията на литиево-железен фосфат (LFP), за да предлага решения за енергийната инфраструктура и разрастващия се пазар на центрове за данни. Компанията планира да започне да доставя батерийни системи за съхранение на енергия (БССЕ) през 2027 г.

Ford пренасочва недоизползвания си капацитет за производство на батерии за електрически превозни средства и се насочва към „възможности с по-висока възвръщаемост“ в сектора за съхранението на енергия.

Автомобилният гигант заяви, че ще инвестира приблизително 2 милиарда долара през следващите две години, за да разшири новия си бизнес.

Първоначалното производство ще започне в рамките на 18 месеца, а до края на 2027 г. компанията се надява да внедри поне 20 GWh инсталации за съхранение на енергия годишно.


Производителят очаква новият бизнес – включително продажби и сервиз – да задоволи нарастващото търсене на съхранение на енергия с батерии от центрове за данни и инфраструктура, поддържаща мрежата.

За тази цел компанията планира да пренасочва съществуващия, недоизползван капацитет за производство на батерии в Глендейл, Кентъки (САЩ). Заводът ще бъде преустроен за производство на усъвършенствани системи за съхранение на енергия с батерии с капацитет 5 MWh или повече.

Ford планира да произвежда призматични LFP клетки, батерийни модули и 20-футови контейнерни DC системи, насочени към клиенти от сферата на центровете за данни, комуналните услуги и големите промишлени и търговски пазари.

Заедно с това Ford ще използва своя завод в Маршал, Мичиган, за да произвежда клетки с по-малък капацитет за решения за съхранение на енергия за домашни потребители. Заводът е на път да започне производството на призматични клетки LFP през 2026 г.

Стартирането на бизнеса за съхранение на енергия на Ford е част от по-мащабна стратегия за пренасочване на капитал към области с по-силно търсене от страна на клиентите и устойчива рентабилност.

Като част от тази промяна Ford вече не планира да произвежда определени по-големи електрически превозни средства, където бизнес-ползите са се стопили поради по-слабото търсене, високите разходи и променящите се регулаторни условия.

Потенциалният ръст на бизнеса със съхранение на енергия е най-ясно илюстриран от Tesla. След години на отрицателни маржове, енергийното подразделение на Tesla се превърна в ключов двигател на рентабилността.


До август 2025 г. сегментът представлява 23% от общата печалба на Tesla, като същевременно генерира само 13% от приходите, което повишава общите маржове на компанията с близо 2%.

Други автомобилни производители следват подобен път. Mercedes-Benz Energy разработи стационарни системи за съхранение на батерии – предимно за търговски и промишлени клиенти – базирани на преработени автомобилни батерии.

General Motors също произвежда продукти за съхранение на енергия и проучва възможността за доставка както на нови, така и на употребявани батерии за електрически превозни средства за мащабно стационарно съхранение чрез партньорства.

още от категорията

Батериите в Европа – Германия е лидер, но изпитва сериозни затруднения

TechNews.bg

Октомври завърши с 38% ръст на „големите“ батерии

TechNews.bg

Съхранението на енергия в Европа скоро ще достигне 100 GW

TechNews.bg

Натриево-йонна батерия съхранява енергия при ултраниски температури

TechNews.bg

Твърдотелните батерии навлизат в етап на масово производство

TechNews.bg

Tesla изтегля над 10 хиляди батерийни системи Powerwall 2

TechNews.bg

Коментари