Oracle повдигна още завесата пред своята облачна стратегия, обявена през миналата година. На пресконференция CEO-то Лари Елисън демонстрира приложение за iPad, базирано на Fusion CRM и работещо в Public Cloud.
Облачното решение Public Cloud обединява SaaS (софтуер като услуга) приложения и PaaS (платформа като услуга) платформи, вкл. CRM (управление на взаимоотношенията с клиенти) и HCM (управление на човешките ресурси) от семейството Fusion, както и социални инструменти за съвместна работа.
Oracle ще се опита да конкурира Salesforce.com на пазара за CRM и SAP, която вложи $3,4 милиарда в HCM, купувайки компанията SuccessFactors, съобщи datacenterknowledge.com. Главният анализатор на Constellation Research Group Алан Лепофски посочва, че Oracle е единственият доставчик както на облачна инфраструктура, так и на облачни приложения.
Според Forrester, SaaS стратегията на Oracle е насочена към съществуващите клиенти на компанията, които планират да преминат към облачния SaaS модел, както и към нови клиенти на облачни CRM и HCM инструменти.
Моделът SaaS е оптимален за много компании, тъй като ги избавя от ангажиментите по обновяване на софтуера и изправяне на грешки, които изискват квалифициран персонал. Oracle постигна успехи в HCM, благодарение на покупката на Taleo за сумата от $1,9 млрд., посочват от Forrester.