Петдесет младежи започнаха днес своя стаж в М-Тел. Те ще трупат опит в областите информационни технологии и телекомуникации, маркетинг и финанси, право и човешки ресурси.
Компанията приема средно около 70 стажанти на година от 2005 година насам, като всеки трети от тях е започнал работа в телекома. За осем години телекомът е инвестирал над 1 600 000 лева за заплати, обучения, бизнес ателиета и тиймбилдинги на стажантите.
Стажантската програма за 2012 година на Мобилтел беше открита днес от изпълнителния директор на Агенцията по заетостта Камелия Лозанова и от директора „Човешки ресурси“ в телекома Миглена Узунова.
По думите на Камелия Лозанова стажантската програма на М-Тел е пример за това как може да бъде скъсена дистанцията между учебната скамейка и първата работа. Тя коментира застрашителните нива на младежка безработица в цяла Европа, но припомни, че в България правителство, синдикати и работодатели са обединили усилия, за да бъде повишавана заетостта на младите хора. „Ако всеки трети от вас остане в М-Тел, ще бъдем спокойни, че толкова млади хора са намерили своята работа“, каза Лозанова.
„Програмата ни за привличане на млади таланти е един от най-успешните продукти на компанията, стараем се да я развиваме и да инвестираме в нея, за да бъде тя реален мост между образованието и бизнеса“, каза директорът „Човешки ресурси“ в Мобилтел Миглена Узунова и пожела на стажантите успешно да се включат в корпоративния живот на телекома.
В Мобилтел за стаж всяка година кандидатстват средно 2000 младежи. Голяма част от тези, които постъпят на стаж в компанията, в последствие започват работа в телекома. Стажът в компанията е платен, а продължителността му е от един до шест месеца.
За младежите стажът дава възможност за придобиване на ценен практически опит и шанс за започване на работа. За компанията стажантската програма е начин да бъдат привлечени и подбрани кадри, от каквито има най-голяма нужда. И през тази година най-голям „глад“ има за стажанти в направление информационни технологии и телекомуникации.
Компанията има нужда също от младежи с образование или опит в маркетинга, правото, финансите и човешките ресурси.
добре би било и други компании така да инвестират в образованието и развитието на младите.
за начинаещите такива инициативи са изключително важни, хубаво е, че се правят.
действително добра инвестиция, младите образоващи се лица имат нужда да навлезнат и в практиката, а с това, това е добър шанс за тях.
А и не мисля, че трябва да се вглеждаме непрекъснато в цифрите, а в жестовете към младите.
Е колко повече да се отделят. Според мен това си е една доста добра инвестиция.
Трябва тези пари да станат повече. Малко ми изглеждат. Наистина внушителна сума, но за стандартите на Мтел.
така трябва, образованието да върви с бизнеса.
евала, че се мисли за развитието на студентите.