Три компании ще конкурират заедно iPod

  
Водещи компании, сред които Yahoo, SanDisk и Zing, решиха да станат конкуренти на Apple и нейния iPod с новия музикален плеър Sansa Connect, който бе пуснат на пазара миналата седмица.

Дигиталното устройство и неговата екосистема са плод на партньорството на тези компании и надеждата им да вземат част от пазарния дял на Apple на сцената на музикалните плеъри. Sansa Connect беше представено през януари на потребителското електронно изложение в Лас Вегас от SanDisk. Това е 4GB флаш музикален плеър с USB връзка и с допълнителен слот за карта за памет.

Но най-важното за устройството е, че то има Wi-Fi способности, които позволяват на потребителя да си купува музика директно. Тук именно се появява Yahoo, тъй като Sansa Connect е напълно съвместим с музикалния онлайн магазин на компанията, така че потребителите да могат, докато са на път, да си купуват нова музика, без да има нужда да са свързани с компютър.

Участието на Zing в това тристранно партньорство е в писането на софтуера, който позволява на устройството да се свърже с музикалния магазин на Yahoo. Въпреки големите надежди на компаниите обаче налагането на продукта на един пренаситен пазар няма да бъде никак лесно. Единственият музикален плеър с Wi-Fi, който е продукт на голям играч в електронната индустрия, е Microsoft Zune. От пускането си през ноември миналата година досега обаче Zune не пожъна очаквания успех.

Настоящите продукти, подобни на iPod, въобще нямат Wi-Fi способности, но идващият iPhone ще има. А бъдещите поколения на iPod, поне така се говори, ще бъдат базирани на дизайна на iPhone. Въпреки това обаче трите компании, създатели на Sansa Connect, наблягат на Wi-Fi като на основно конкурентно предимство на своя продукт.

Устройството, което бе пуснато в петък в магазините, струва 249.99$. То обаче не стартира според големите очаквания на трите компании. А междувременно Apple обяви, че е продала своя 100-милионен iPod, откакто устройството бе пуснато на пазара в края на 2001 година. Така че Yahoo, SanDisk и Zing ще трябва да се потрудят много усилено, ако искат да настигнат "ябълката".

Коментар