Първа по рода си класация за издателите на интернет съдържание в България публикува Нилсън Онлайн. Данните от месец април се отнасят само за интернет потребителите на територията на страната.
Класацията отразява дяловете на медийните групи, които към момента ползват услугата Нилсън Онлайн за измерване и анализ на интернет аудиторията.
Демографският профил на аудиторията показва преимущество на жените – 52.4% срещу 47,6% мъже, или 21 591 срещу 19 632.
Издатели на съдържание в интернет
|
||
Издател
|
Среднодневни уникални браузъри
|
Обхват на аудиторията
(в %) |
1. Нет Инфо.БГ
|
584,504
|
76.3
|
2. Инвестор.БГ
|
230,013
|
30.0
|
3. Резон Медиа
|
85,139
|
11.1
|
4. Атол Медиа
|
67,345
|
8.8
|
5. Икономедиа
|
52,850
|
6.9
|
6. Мейл.БГ
|
51,697
|
6.7
|
7. Уеб Медиа Груп
|
50,559
|
6.6
|
8. Дарик Уеб
|
37,615
|
4.9
|
9. Санома Блясък България
|
28,497
|
3.7
|
10. Диджитъл Медиа Груп
|
22,773
|
3.0
|
източник: Нилсън Онлайн
Във възрастово отношение най-активна е групата на 18- до 34-годишните, която съставлява 63,7% от интернет аудиторията, или 25 852 души.
По показателя образование, висшистите са най-голямата група интернет потребители с 43,8% дял, а тези със средно имат 34,4%.
Хората с доходи до 600 лева формират 36,9% от интернет потребителите в България.
Най-голямата професионална категория са квалифицираните служители/експерти с 26% от аудиторията, или 10 316 души. Заедно, студентите и учениците имат 34,3%.