Пазаруването в интернет води по оплаквания

Над 50 на сто от проблемите, съобщени в мрежата на европейските потребителски центрове (ECC-Net), се отнасят до пазаруването по интернет, сочи нов доклад на Брюксел.

Проблемите засягат продуктите и услугите (25%), доставките (18%), договорните условия (16%) и нелоялните търговски практики (14%), по данни от доклада на ECC-Net за 2008 година.

Мрежата осъществява над 62 000 контакти с потребителите от ЕС, които се обръщат за съвет или съдействие по проблеми, засягащи покупките зад граница, извършвани лично или по интернет.

През 2008 г. повечето жалби, обработени от европейските потребителски центрове, касаят транспорта (общо 33%, като 80% от тях са свързани с въздушния транспорт), услугите в областта на отдиха (25%) и хотелиерството и ресторантьорството (13%).

Броят на потребителите, които са се обърнали директно към центровете за помощ, се е увеличил с 22% през миналата година. Докладът изобилства от примери за оказано съдействие от страна на центровете на отделни потребители.

"В период на рецесия потребителите са в най-уязвима позиция спрямо отправяни към тях съмнително евтини оферти и само привидно атрактивни намаления. Когато те стават жертва на измама в друга страна, проблемите се умножават", коментира европейският комисар по въпросите на потребителите Меглена Кунева.

Коментар