Eвропейският пазар на монитори постигна увеличение от 8% за първото тримесечие на 2018 г., като AOC и MMD, лицензен партньор на Philips, съвкупно бележат 16% ръст спрямо миналата година, съобщиха от двете компании, позовавайки се на проучване на Context.
Пазарът на монитори продължава да расте, благодарение на засиленото търсене на модели с висока резолюция (QHD и UHD), ултра широки екрани, извити и големи монитори, както и на иновативни технологии, които допринасят за по-висока продуктивност и лекота на използване. Ключов фактор е и растящият гейминг сегмент.
AOC и Philips са постигнали заедно 15% пазарен дял на пазара за монитори в Европа през първото тримесечие на 2018 г. и заемат водеща позиция, по данни на Context. Ръстът в продажбите на двата бранда е обусловен от собствени иновативни и „зелени“ решения.
Такива, например, са технологията PowerSensor на Philips, която засича отсъствието на потребителя и намалява яркостта с над 80%, или изскачащата уеб камера, която може да бъде скрита в корпуса за подобрена сигурност, както и възможността за USB-C докинг, която увеличава продуктивността.
Успехът на AOC се дължи най-вече на богатата гама от монитори за геймъри, включително ултра състезателните 240 Hz-ови дисплеи и екзотичните 35-инчови ултра-широки монитори.
В сегмента на мониторите с диагонал 31,5 инча AOC е увеличил пазарния си дял от 0% до 27,3% за една година (Q1/2017 спрямо Q1/2018), превръщайки се в лидер в този сегмент. AOC е водеща марка и в клас 35 инча с пазарен дял от 30,9% през Q1/2018. При по-големите размери на екрана Philips доминира при 40- и 43-инчовите модели със съответно 36,9% и 40,8% пазарен дял.
„Иновациите са в основата на ръста на доставките и продължават да допринасят за увеличаване на пазарното ни присъствие с всяко следващо тримесечие“, коментира резултатите Щефан Зомер, директор „Маркетинг и бизнес управление“ в AOC и MMD за Европа.
В България пазарът на монитори бележи ръст от 32%, в сравнение с Q1/2017, а пазарният дял на AOC се подобрява до трета позиция от десета за същия период на 2017 г., благодарение на увеличението на продажбите със 147%. Комбинираният пазарен дял на двете марки продължава да отговаря на първото място в страната, подчертаха от AOC и MMD.