Intel предизвика графичните компании

Intel отправи сериозно предизвикателство към разработчиците на графични карти, като препоръча своите процесори за гейминг.
Компанията явно създава настроение преди мартенската конференция за гейм разработчици, като хвърля ръкавица на конкурентите си AMD и Nvidia.
Уеб страница на Intel, посветена на конференцията, убеждава, че е много лесно да се добавят триизмерни и други ефекти към игрите, без да се използва графичен процесор (GPU).
Компанията твърди, че сорс кодът на флуид симулатора, оптимизиран за многоядрени процесори (CPU), може лесно да се интегрира от разработчиците на игри в техните продукти за възпроизвеждане на уникални 3D ефекти.
Някои по-стари игри все още изпълняват графични задачи на централния процесор, но в общия случай GPU-то е много по-ефективно в обработката на ефекти от висок клас, които геймърът вижда на екрана си, коментира CNET News.
Все пак има и изключения. Не всички алгоритми и процеси пасват добре на графичния GPU, казват от Jon Peddie Research. Така например уеднаквяването на движението на вълните може да се изпълни добре и на централния процесор.
Intel препоръчва своите многоядрени процесори и за задачи, поддържащи изкуствения интелект в игрите.
Словесните престрелки между Intel и графичните компании зачестиха напоследък. Води се обаче безсмислен дебат, според някои анализатори. Очевидно е, че двата типа процесори, централни и графични, имат различно предназначение и възможности.

Коментар