Законът за защита на потребителите отново постави в неравностойно положение родните ни електронни магазини, заявиха от браншовата организация БАЕТ (Българска асоциация за електронна търговия).
Според чл. 51 от ЗЗП, се “забранява предлагането и продажбата чрез сключване на договори за продажба от разстояние на: хранителни добавки и хомеопатични продукти”. В същото време съгласно друг закон от българското законодателство, хранителните добавки са стоки, чието разпространение в търговската мрежа чрез аптеки, специализирани магазини и магазини за хранителни стоки не изисква специален режим на продажба.
“Отново стигаме до абсурдността на българските закони, като според единия хранителните добавки са достатъчно безвредни и можем да си ги купим спокойно от всеки супермаркет,магазин или сергия в района, а според другия те са опасни и не бива да се продават в Интернет”, заявиха от БАЕТ.
Другият парадокс е, че благодарение на свободното пътуване на стоки в Европейския съюз, всеки може да си поръча подобна добавка от интернет от друга държава, но не и от България. Това е изцяло несъобразено с европейските и световни практики в свободната търговия в интернет и за пореден път поставя родните ни електронни магазини в неравностойно положение, твърдят от асоциацията.
Българските граждани все по-често пазаруват хранителни добавки от Румъния, Гърция и дори от държави, които не са членки на ЕС – като САЩ, Индия и Китай. По този начин нашите закони ощетяват българския бизнес, икономика и най-вече потребителите, смята браншът.
Потребителите са лишени от възможността да поръчат хранителни добавки чрез евтина и бърза доставка, а българските институции се лишават от контрол над качеството на внасяните продукти и от постъпления от данъци върху тях.
След влизането на изменението по чл. 51 всички български компании, занимаващи се с продажбата на хранителни добавки, бяха принудени да преустановят дейността си в интернет.
Българската асоциация за електронна търговия отправя покана към компетентните институции за провеждане на дискусия за намиране на конструктивно и балансирано решение. То трябва да позволи осъществяване на свободна инициатива в интернет и същевременно да гарантира в достатъчна степен защитата на интересите на потребителите в електронната търговия.
Не знам защо тази статия е озаглавена Родните е-магазини са в неравностойно положение, а се говори САМО за хранителните добавки. Само това ли се продава по интернет?