Най-бързо развиващият се доставчик на Business Intelligence софтуер в света QlikTech обяви сериозен ръст на приходите си за 2008 г. Годишните приходи на компанията са се е увеличили с 50% в сравнение с 2007 г. и са достигнали 120 млн. щ. долара. Едновременно с това клиентската база на компанията е нарастнала с 45%, достигайки 10 585 клиента в 92 държави. Броят на потребителите на Business Intelligence решението QlikView, което е най-популярния продукт на QlikTech, също се е увеличил с 45%, достигайки приблизително 500 000. В годината, през която много мащабни IT проекти бяха отложени или прекратени, QlikTech е спечелила пазарен дял, благодарение на способността си да осъществява проекти с изключително бърза възвръщаемост – често за дни или седмици.
Друга добра новина от компанията е, че на фона на уволненията в почти всички сегменти на софтуерната индустрия, през 2008 г. QlikTech е назначила 160 нови служители, с 50% повече отколкото през 2007 г.
“Правилата на играта се промениха завинаги и ерата на старомодните, трудни за използване софтуерни решения с дълго и скъпо внедряване наближава своя край“ – твърди Ларс Бьорк, Главен изпълнителен директор на QlikTech – “Днешните макроикономически предизвикателства подтикват клиентите да търсят решения, чиято полза може да бъде видяна броени седмици след внедряването, а не след месеци или години. Организациите имат нужда от незабавни отговори на неотложните си бизнес въпроси, включително как могат избирателно да намалят разходите си, да увеличат паричните си потоци или по-ефективно да разпределят работните ресурси. Те не могат повече да си позволят да чакат скъпите IT решения, които са бавни и неспособни да отговорят бързо на променящите се бизнес условия.“
Значимият ръст в броя на клиентите на QlikTech се дължи на стратегията за продажби “Обем и скорост”. По време на разразилата се миналата година световна криза, когато продажбите на други софтуерни компании спадаха, QlikTech добавяше средно над 270 нови клиенти всеки месец. Въпреки, че повечето приходи на компанията все още са от сегмента на средните фирми (с между 100 и 1 000 служители), в който QlikTech е утвърден лидер за Business Intelligence решения, продажбите в сегмента на големите предприятия също са нарастнали значително. Сред корпоративните клиенти на компанията за 2008 г. са имена, като Volvo, Deutsche Telekom, Novartis, Fujitsu, Campbell Soup, Shell, 3M, и ADP.
Асоциативната In-Memory технология се радва на безпрецедентен успех сред клиентите
Едно от главните предимства на Business Intelligence решението QlikView е в използваната в него асоциативна In-Memory технология, създадена от QlikTech. Именно тя е в основата на добрите резултати на клиентите които работят с QlikView и е ключова причина решението да бъде прието като BI стандарт в много организации по света. “Някои от нашите конкуренти също вече представиха продукти с in-memory функционалности” – заяви Антъни Дейтън, старши вицепрезидент, отговарящ за продуктите и стратегията в QlikTech – “Страхотно е, че те признават стойността, която продуктите ни дават на пазара, но пропускът им е, че техните предложения не удовлетворяват базови потребителски изисквания. Те нямат уникалните асоциативни възможности на QlikView, които позволяват на бизнес потребителите да изследват и анализират интерактивно данните си, без предварително зададените граници на традиционните BI решения. От друга страна, ние предоставяме добавената стойност на клиентите си още днес и сме толкова сигурни в продукта си, че им предлагаме да им върнем парите, ако 30 дни след като са започнали да използват QlikView, не са доволни от него.”
През 2008 г, QlikTech е продължила да увеличава дела на продажбите си, получени чрез бързо разрастващата се мрежа от над 700 партньора. У нас компанията си партнира с консултантската фирма Балкан Сървисис, която е специализирана във внедряването на бизнес решения от клас ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customers Relationship Management) и BI (Business Intelligence).
Докато други компании вече обявиха негативните си прогнози за бъдещето, QlikTech има силно изразени положителни очаквания за 2009 г. Компанията очаква да запази високия си темп на растеж, както и високи нива на парични потоци и възвръщаемост. Акцентът в дейността на QlikTech през годината е насочен към географска експанзия (включително Китай и Япония), непрекъснато развитие на продуктите, още по-добри позиции в средния пазарен сегмент и сериозно проникване на корпоративния пазар.