Кибератаките срещу бизнеса продължават да се увеличават всяка година, като компаниите не са наясно с последствията от тях. Нов доклад на Hiscox разкрива, че 61% от фирмите са претърпели една или повече кибератаки през последната година.
Международно проучване на застрахователната компания обхваща организации от публичния и частния сектор в САЩ, Великобритания, Белгия, Франция, Германия, Испания и Холандия, като анализира стратегията и реализацията на киберсигурността.
Основните констатации от доклада на Hiscox са:
Кибератаките достигат нов интензитет: Повече от три на всеки пет фирми (61%) са претърпели кибер инцидент през изминалата година, спрямо 45% в доклада за 2018 г. Честотата на атаките също се увеличава. Белгийските фирми са най-силно таргетирани.
Киберзагубите растат: Сред фирмите, претърпели кибератаки, средните загуби от всички инциденти са се увеличили от 180 000 британски лири през миналата година до 291 000 през настоящата, което е ръст от 61%. За големите фирми с между 250 и 999 служители загубите надхвърлят 551 000 британски лири, в сравнение с 128 000 преди година. Най-много са пострадали германските фирми, като една от тях отчита загуби от 38 милиона паунда.
Повече фирми не успяват да минат теста за киберготовност: Използвайки количествен модел за оценка на киберготовността, само една от всеки десет (10%) фирми постига статут на „експерт” през тази година, в сравнение с 11% през 2018 г. Почти три четвърти (74%) са класирани като неподготвени „новаци”. Има рязък спад в броя на по-големите американски и немски фирми, постигащи „експертни” резултати.
Киберзаплахите се превърнаха в неизбежен разход за бизнеса. Положителното е, че все повече фирми използват структуриран подход към проблема, с наличие на киберстратегия и повишена готовност за прехвърляне на риска към застрахователя чрез самостоятелна полица за киберсигурност, коментираха от Hiscox.