Най-бързо развиващият се разработчик на Business Intelligence софтуер в света QlikTech (http://www.qlikview.com/) е обявен за „Шампион“ в тазгодишното издание на доклада “AXIS за Business Intelligence” и управление на производителността, изготвен от компанията Aberdeen Group. Документът оценява постиженията и представянето на дванадесет водещи доставчици на Business Intelligence (BI) решения. Понятието „Шампион“ в AXIS доклада означава компания, която предоставя най-висока добавена стойност за своите клиенти и същевременно показва способност да поддържа и запазва потребителската си база.
В доклада е посочено, че потребителите на QlikTech са отчели висока степен на удовлетворение от продуктите на компанията и в най-голяма степен са получили добавена стойност от тях. Анализът отчита и факта, че интерфейса на QlikView е добре известен със своята интуитивност, което помага на потребителите да свикнат с него изключително бързо. У нас QlikView се предлага от консултантската фирма Балкан Сървисис (http://www.balkanservices.com).
„В днешната бизнес среда, изпълнена с предизвикателства, управлението на производителността е крайъгълен камък за успеха на бизнес анализа. Фактът, че толкова много клиенти на QlikView могат да отчетат резултати толкова бръзо, прави успеха на компанията в тази сфера изключителен“ – каза по повод лидерската позиция на QlikView Вицепрезидентът и Главен анализатор на Aberdeen Group Дейвид Хеч.
„Ние знаем, че QlikView вече е създал значителна потребителска база и ориентираната към клиентите гледна точка в доклада на Aberdeen показва колко бързо потребителите извличат ползата от QlikView и колко обичат да използват решението“ – посочи Антъни Дейтън, Главен вицепрезидент на QlikTech, отговарящ за продуктите на компанията. Според него, докато традиционните BI системи често изискват потребителят да чака IT специалистите да създадат различни оперативни справки, то хората, използващи QlikView могат сами да правят това, вземайки навреме важни бизнес решения. „Именно тази демократизация в използването на данните е създала нашата лоялна потребителска база от над 10 000 клиента“ – посочва още Дейтън.