Всеки трети компютър, продаден в България, носи марката Lenovo. Китайският производител контролира близо 35% от пазара у нас, по данни от IDC, на които се позовава Lenovo.
„Световният пазар на персонални компютри е нараснал с 13% на годишна база през 2020 г., като основните причини за това са работата от вкъщи, дистанционното обучение и нарастващите нужди и изисквания на потребителите. Българският пазар следва тенденцията на западно-европейските държави и търсенето също бележи ръст“, коментира Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Македония.
През последните 10 години Lenovo увеличава пазарния си дял от малко над 5% при компютрите в регион EMEA (Европа, Близкия Изток и Африка) до над 23% през 2020 г., по данни на IDC. Това означава, че всеки четвърти компютър, закупен в региона, е на марката Lenovo, подчертаха от компанията.
В глобален мащаб Lenovo контролира над 25% от продажбите на персонални компютри през 2020 г., заявиха още от фирмата в съобщение до медиите.