Сделката Microsoft-Yahoo ще се гледа под лупа

Сенатът на САЩ ще анализира задълбочено последствията от сделката между Microsoft и Yahoo на пазара за интернет търсене и реклама. В съобщение на юридическия комитет на сената се казва, че партньорството на двете компании може да има сериозни последствия.

Американските власти са решени детайлно да проучат какво влияние ще окаже сделката върху конкурентността на пазара на интернет реклама и дали от нея няма да пострадат крайните потребители и рекламодателите, съобщи informationweek.com.

Не е изключено да бъдат наложени определени ограничения, в резултат на проучването.

В сряда Microsoft и Yahoo обявиха 10-годишно споразумение. Очевидно, то цели да разбие монопола на Google в интернет търсенето и рекламата.

Yahoo ще интегрира в своите сайтове търсачката Bing на Microsoft и в продължение на пет години ще получава 88% от рекламните приходи в порталите и на двете компании. Заедно, Microsoft и Yahoo ще имат около 30% пазарен дял в интернет търсенето, докато този на Google е двойно по-голям.

Коментар