Съдът в Мюнхен нареди на американската компания Tesla да възстанови на клиент по-голямата част от 112 000 евро, които жената е платила за SUV Model X, поради проблеми с функцията за автопилот, съобщи Der Spiegel.
Изглежда пътят към самоуправляемите коли ще е доста трънлив и скъп за автопроизводителите, потвърждава най-новият, пореден случай на технически проблеми с автономния режим на движение на въпросната Tesla Model X. Технически доклад показа, че превозното средство не разпознава надеждно препятствия като стеснение на строителна площадка, а понякога задейства ненужно спирачките. Това, според съда, може да причини „мащабна опасност“ в центровете на градовете и да доведе до сблъсъци.
От своя страна, адвокатите на Tesla твърдят, че функцията за автопилот не е предназначена за градския трафик. Съдът пък е категоричен, че „не е възможно шофьорите да включват и изключват функцията ръчно в различните режими, тъй като това би отклонило вниманието им от шофирането“.
Присъдата става факт в момент, в който регулаторите по пътната безопасност в САЩ разследват функцията на автопилот на Tesla след съобщения за 16 катастрофи, включително седем инцидента с наранявания и един смъртен случай – все с участието на режима на автопилот. Компанията пък казва, че автопилотът позволява на превозните средства да спират и да се управляват автоматично в рамките на съответната лента, но това не ги прави способни да шофират изцяло сами.
През март Илон Мъск обяви, че Tesla вероятно ще пусне тестова версия на новия си софтуер за „пълно самостоятелно шофиране“ в Европа по-късно тази година. „Доста трудно е [кола] да се управлява напълно самостоятелно в Европа“, каза Мъск на работниците във фабриката в Берлин. Той посочи, че „трябва да се свърши много работа“, за да могат автомобилите на компанията да се справят с трудните пътни ситуации в Европа, където пътищата са много различни в отделните страни.