Китайският производител Huawei Technologies отчете ръст в продажбите за последното тримесечие, което се случва за първи път от края на 2020 г., когато фирмата започна да се бори за оцеляване след наложените от САЩ санкции, целящи да я извадят като голям играч от пазара на смартфони.
През второто тримесечие приходите на Huawei са нараснали с 1% и достигат 170,6 милиарда юана ($25,3 милиарда), съобщи Блумбърг, базирайки се на данни за постъпленията на компанията през първата половина на 2022 г. – приходите за първите шест месеца възлизат на 301,6 милиарда юана (44,82 милиарда долара). Това е първото увеличение на продажбите от четвъртото тримесечие на 2020 г., когато глобалният бизнес на Huawei беше силно засегнат от санкциите на САЩ.
„Въпреки че нашият бизнес с устройства беше силно засегнат, инфраструктурният ни бизнес поддържа солиден растеж. Движейки се напред, ще следваме тенденциите в дигитализацията и декарбонизацията, за да продължим да създаваме стойност за нашите клиенти и партньори, както и да гарантираме качествено развитие”, коментира председателят на Huawei Кен Ху.
Нетният доход на компанията през второто тримесечие намалява с 35% до 9,48 милиарда юана (1,41 милиарда долара), изчислен въз основа на данните за шестмесечния марж на чистата печалба в размер на 5%. В самата Huawei този резултат се обяснява с разходите, свързани с намирането на нови области на дейност и разработването на нови решения.
В същото време продажбите на телекомуникационно оборудване, включително базови станции от ново поколение, носят на китайския производител 142,7 милиарда юана (21,21 милиарда долара), което е около половината от общите приходи. Сега Huawei се опитва да навлезе в области като електрически превозни средства, слънчева енергия и интелигентни градове.