С енергоспестяващи крушки и сфери от мека бяла светлина тази сутрин Microsoft България представи пред българските корпоративни организации новите Windows 7, Windows Server 2008 R2 и Exchange Server 2010. Енергоспестяващите крушки като символ на енергийната ефективност се превърнаха в носители на посланието, че новата фамилия корпоративни системи акцентира върху енергийната ефективност на центровете за данни и целите предприятия.
Само за първите 3 седмици от дебюта си на 22 октомври досега Windows 7 вече има повече инсталации у нас, отколкото имаше Windows Vista за първите 5 месеца след дебюта си, разкри Огнян Киряков, генерален директор на Microsoft България. Според него инсталационната база на Windows 7 у нас е вече над 4,5%, което е по-високо от средното за света.
Първите корпоративни организации, внедрили новата ОС в структурите си, са МТел, Български пощи, Фрапорт Туин Стар. Компаниите се включиха в дебютта на корпоративната линия Windows продукти давайки "интервю на живо" пред госите на представянето.
Икономическата криза ни принуди да търсим повече ефективност за бизнеса, но не бива да си мислим, че кризата е нещо с рязко начало и също толкова рязък край, коментира при анонса Майкъл Хартман, генерален мениджър за Централна и Източна Европа в централата на Microsoft. Кризата няма да изчезне изведнъж, за да се върне всичко постарому, затова ние постоянно трябва да търсим ефективността, добави Хартман.
Не просто икономиката се е променила в последно време – променя се и околната среда, добави мениджърът. Индивидуалните потребители са все по-добре запознати с технологиите и имат по-големи претенции, те общуват чрез месинджъри и социални мрежи и искат да ползват тези удобства и в офисите си, сигурността е от критично значение, а служителите все по-често работят отдалечено – от дома си, от различни точки по света.
Всичко, което правим, за да повишим ефективността, включително намаляването на разходите, въвеждането на мобилния офис и т.н., го правят и конурентите – подчерта Хартман. Тогава какъв е пътят към истинското конкурентно предимство? “Начинът е един: с по-малко да правим повече. Но как?”
Визията на Microsoft за това как се постига повече с по-малко включва увеличаване на автоматизацията, намаляване на сложността на ИТ системите, подобряване на сигурността и контрола. Постигането на “повече” е резултат от осигуряването на три основни функции:
-
продуктивност навсякъде (бърз достъп до данните, бързо зареждане на ОС, подобрен режим на пасивна работа),
-
сигурност и контрол (криптиране на данните с BitLocker, AppLocker за управление на приложенията в съответствие с корпоративни политики, по-сигурно сърфиране с IE 8),
-
централизирано PC управление.
При сървъните решения трите сълба на повишената производителност и ефективност включват:
-
обединяване на физическо и виртуално – виртуализиране на хардуерните машини (това не е удобство, достъпно само за големите сървърни центрове, а е за всяка фирма),
-
управление "от край до край" (освен сигурност това носи и спестяване до 18% от разходите за електроенергия),
-
достъп отвсякъде и постоянно.
Ефективността чрез новите корпоративни решения на Microsoft минава през четири етапа на зрялост, добави още Майкъл Хартман. При първото, базово ниво, бизнесът разглежда ИТ като център на разходите. При втория етап на зрялост ИТ се разглеждат като ефективен център на разходите. При третия, рационализиран етап, ИТ се разглеждат като нещо, което прави бизнеса възможен и развиващ се. Последният етап на зрялост разглежда ИТ като стратегически актив.