Xiaomi с двуцифрен ръст за трето поредно тримесечие

Xiaomi навлезе в нов етап на значителен растеж (снимка: Xiaomi)

Производителят на потребителска електроника Xiaomi Corporation обяви неодитираните си консолидирани резултати за второто фискално тримесечие, приключили на 30 юни. Компанията отчита двуцифрен годишен ръст на приходите за трето поредно тримесечие – до 88,9 млрд. юана, което представлява 32% увеличение на годишна база.

Коригираната нетна печалба възлиза на 6,2 млрд. юана, отбелязвайки 20,1% увеличение на годишна база и подчертавайки стабилния растеж на Xiaomi. Общият марж на брутната печалба остава висок – 20,7%, сочи финансовият отчет.

Трите основни направления на Xiaomi – смартфони, IoT и лайфстайл продукти и интернет услуги – надминават пазарните очаквания с приходи от съответно 46,5 млрд. юана, 26,8 млрд. юана и 8,3 млрд. юана.

Приходите от бизнеса с интелигентни електрически превозни средства и други нови инициативи възлизат на 6,4 млрд. юана. Цялостните резултати на Групата надхвърлиха консенсусните очаквания, отбелязвайки нов етап на значителен растеж, заявиха от Xiaomi.

През второто тримесечие паричните ресурси на Xiaomi нарастват до 141 млрд. юана към 30 юни, което осигурява стабилна основа за устойчивото развитие на основните и новите дейности, подкрепяйки продължаващия значителен растеж, задвижван от устойчиви инвестиции в основни базови технологии.

Глобалните доставки на смартфони Xiaomi достигнаха 42,2 милиона броя през второто тримесечие, което е с 28,1% повече на годишна база. Според Canalys, Xiaomi запазва позицията си сред трите най-големи марки смартфони в световен мащаб вече 16 поредни тримесечия с пазарен дял от 14,6%. Xiaomi е най-бързо разрастващата се марка смартфони сред първите пет по отношение на доставките.

Бизнесът със смартфони на Xiaomi отчита силен ръст с приходи за второто тримесечие от 46,5 млрд. юана, което е увеличение с 27,1% на годишна база. По данни на Canalys, през второто тримесечие доставките на смартфони на Групата са се наредили сред първите три в 58 държави и региони в световен мащаб и сред първите пет в 70 държави и региони в световен мащаб.

Растежът подчертава нарастващото влияние на Xiaomi на международните пазари, с ускорена експанзия в Латинска Америка, Югоизточна Азия, Близкия изток и Африка. В Латинска Америка доставките на смартфони на Xiaomi за първи път се класираха сред първите 2 места.

Бизнесът на Xiaomi с IoT и лайфстайл продукти запазва възходящата си тенденция през второто тримесечие, отчитайки рекордно високи приходи от 26,8 млрд. юана, което представлява увеличение от 20,3% на годишна база. Сегментът на интелигентните домакински уреди също продължава да се представя стабилно, като приходите му се увеличиха с 38,7% на годишна база.

По данни на Canalys, глобалните доставки на таблети на Xiaomi през второто тримесечие са се удвоили на годишна база, което ги прави най-бързо развиващата се марка таблети сред първите пет по отношение на доставките. Доставките на носими устройства на Xiaomi се нареждат на 3-то място в световен мащаб и на 2-ро място в Китай, а доставките на слушалките TWS – на 3-то място в световен мащаб и на 1-во място в Китай.

През второто тримесечие доставките на климатици Xiaomi надхвърлиха 3,3 милиона броя, което е с над 40% повече на годишна база. През този период хладилниците и пералните машини на Xiaomi също отбелязват значителен ръст, като доставките им надхвърлиха съответно 600 000 единици и 400 000 единици.

През тримесечието интернет услугите продължават да се развиват бързо, като приходите от тях се увеличават с 11% до рекордните 8,3 млрд. юана. Тъй като Xiaomi продължава да задълбочава и разширява глобалната си партньорска мрежа, приходите от интернет услуги в чужбина нарастват с 32,9% на годишна база до 2,7 млрд. юана през второто тримесечие, като увеличават дела си в общите приходи от интернет услуги до 32,1%.

Базата от интернет потребители продължи да се разширява, а месечните активни потребители („MAU”) в световен мащаб и в континентален Китай достигат рекордни стойности. През юни 2024 г. броят на месечните активни потребители в световен мащаб достигна 675,8 милиона, което представлява увеличение от 11,5 % на годишна база, а броят на месечните активни потребители в континентален Китай достигна 164,4 милиона, което представлява увеличение от 10,1 % на годишна база.

След дебюта на първия интелигентен електромобил на Xiaomi, серията Xiaomi SU7, пазарните резултати значително надхвърлиха очакванията. През второто тримесечие приходите от бизнеса с интелигентни електромобили и други нови инициативи достигнаха 6,4 млрд. юана.

Групата непрекъснато увеличава производството и доставките на серията Xiaomi SU7. През второто тримесечие доставките на серията Xiaomi SU7 достигнаха 27 307 автомобила, като месечните доставки надхвърлят 10 000 единици за два последователни месеца. Дружеството си постави за цел да достави 120 000 автомобила от серията Xiaomi SU7 за 2024 г.

Коментари по темата: „Xiaomi с двуцифрен ръст за трето поредно тримесечие”

добавете коментар...

  1. Владко

    Тези 88,9 млрд. юана на какво точно са равни във друга валута, като например долар или евро? На мен лично тази сума абсолютно нищо не ми говори.

Коментар