LG Electronics Inc. обяви консолидирани приходи за третото тримесечие на 2024 година в размер на 22,18 трилиона корейски вона и оперативна печалба от 751,9 млрд. корейски вона. Тези резултати отбелязват най-високите приходи за трето тримесечие, докато оперативната печалба се нарежда на четвърто място в историята на компанията.
Няколко външни фактора влиаят на третото тримесечие, включително продължително забавяне на възстановяването на пазарното търсене и продължаващите геополитически конфликти в световен мащаб. Тези предизвикателства водят до завишаване на доставките глобално, което допринася за повишаването на разходите, отбелязва LG.
Въпреки тези препятствия, LG успява да задържи годишния си ръст за четвърто поредно тримесечие, усъвършенствайки бизнес портфолиото си. Това включва трансформиране на бизнес методите и моделите и разширяване на B2B операциите.
Тези усилия позволиха на LG частично да компенсира неизбежното повишаване на разходите и да поддържа стабилна оперативна печалба, което е знак за запазване на силна фундаментална конкурентоспособност.
Гледайки напред, LG планира да продължи да ускорява своята бизнес трансформация чрез разширяване на абонаментите за домакински уреди, D2C продажбите и продажбите на продукти в обем. В допълнение, компанията цели стабилен растеж на B2B сектора, докато разширява бизнеса със съдържание и услуги, базирани на платформа.
LG Home Appliance & Air Solution Company генерира приходи за третото тримесечие в размер на 8,34 трилиона вона и оперативна печалба от 527,2 млрд. вона. В сравнение със същия период за предходната година, приходът регистрира ръст от 11,7%, а оперативната печалба – ръст от 5,5%.
LG Home Entertainment Company постига 3,75 трилиона вона приход за третото тримесечие и оперативна печалба от 49,4 млрд. вона. Приходът бележи ръст от 5,2% в сравнение със същия период на предходната година, благодарение на увеличените доставки в Европа – ключов пазар за OLED телевизорите.
LG Vehicle component Solutions Company отчита приходи за третото тримесечие в размер на 2,61 трилиона вона и оперативна печалба от 1,1 млрд. вона. Приходите се увеличават в сравнение със същия период на миналата година, но отчитат лек спад спрямо изминалото тримесечие, поради затишие в търсенето на електрически автомобили (EV). Оперативната печалба бележи спад в резултат на увеличение разходите за развойна дейност за за осигуряване на технологията за софтуерно базирани превозни средства (SDV) и превантивни инвестиции за масово производство на поръчани обеми.
LG Business Solutions Company отбелязва приходи за четвъртото тримесечие в размер на 1,40 трилиона вона и оперативна загуба от 76,9 млрд. вона. Приходите бележат годишен ръст в следствие на увеличените продажби на стратегически продукти като гейминг монитори и LED табели, както и подсигуряването на мащабни B2B поръчки за PC продукти. Въпреки това обаче, оперативната загуба също се увеличава поради поскъпването на LCD панелите, повишените логистични разходи, засилена конкуренция и по-високи инвестиции в развиването на бизнеса вътре в компанията.
Междувременно, след решение на борда миналия месец, LG реши да прекрати бизнеса си с батерии. В резултат на това, започвайки от отчета за печалбите за третото тримесечие, свързаните приходи и оперативна печалба ще се третират като преустановени дейности във финансовите отчети. Това също ще доведе до корекции в данните за минали приходи и оперативна печалба.