LG расте от бизнеса с домакински уреди и автомобилни компоненти

Корейският производител LG отчете ръст на приходите за девета поредна година
(снимка: LG Electronics)

LG Electronics Inc. (LG) обяви най-големия годишен приход в историята си, публикувайки финансовите резултати за 2024 г. Компанията отчете консолидирани приходи в размер на 87,73 трлн. корейски вона и оперативна печалба от 3,42 трлн. корейски вона, които са рекордни.

Бизнесите с домакински уреди и автомобилните компоненти продължават своя растеж за девета поредна година, допринасяйки за най-високите приходи на компанията до момента. LG Home Entertainment Company и Business Solutions Company също бележат ръстове в приходите си спрямо предишната година.

В оперативната печалба се наблюдава слаб спад, в сравнение с миналата година, основно дължащ се на външни фактори като забавено възстановяване в глобалното търсене на домакински уреди и повишаване на логистичните разходи през втората половина на годината.

LG Home Appliance & Air Solution Company регистрира оборот от 33,2 трлн. вона през 2024 г. След изненадващите 30 трлн. вона в годишните приходи за първи път преди две години, звеното продължава да демонстрира стабилни резултати, постигайки двуцифрен ръст в приходите през изминалата година. Оперативната печалба достига 2,04 трлн. вона, преодолявайки предизвикателството на повишените логистични разходи. Това са първите годишни резултати на звеното от 2021 година насам, които надхвърлят 2 трлн. вона оперативна печалба.

Качественият растеж на звеното се дължи на промени в бизнес моделите, които включват абонаменти за домакинските уреди и продажби директно към клиента. Приходите от абонаментите за домакински уреди се повишават с над 75% спрямо предходната година, приближавайки 2 трлн. вона. В допълнение, B2B сегментът, който включва отопление, вентилация и климатична техника (HVAC), продължава да се разширява.

LG Home Entertainment Company регистрира приход от 15,23 трлн. вона и оперативен приход от 315,9 млрд. вона през 2024 г. Продажбите на телевизори OLED бележи ръст в региони като Европа и Азия, водени от глобалните спортни събития. В допълнение, webOS-базираният бизнес за реклама и съдържание надминава 1 трлн. вона.

LG Vehicle Component Solutions Company регистрира приход от 10,62 трлн. вона през 2024 г., бележейки втора поредна година, в която секторът надминава приходи от 10 трлн. вона. Въпреки временното забавяне в търсенето на електрически автомобили, звеното демонстрира стабилен ръст на приходите за девета поредна година, на фона на големия брой неизпълнени поръчки. Оперативната печалба обаче спада до 115.7 млрд. вона, в сравнение с предходната година, като основна причина са повишените производствени цени за нови поръчки и R&D инвестиции, насочени към преминаване към софтуерно дефинирани превозни средства (SDV).

LG Business Solutions Company регистрира приход от 5,69 трлн.  вона през 2024 г., с оперативна загуба от 193,1 млрд. вона. Повишаването на приходите се дължи на фокус върху персонализираните търговски дисплеи за сектори като хотели, магазини, бизнеси и училища, както и ИТ продукти като LG gram. Въпреки това обаче, звеното продължава да регистрира оперативни загуби вследствие на повишаващите се цени на производствените суровини за ключови продукти и интензивна конкурентна среда на пазара.

През финансовата 2025 година LG ще преследва растеж чрез иновации в бизнес портфолиото, въпреки драстичните промени на международния пазар и конкурентната среда. След прегрупирането на бизнес оперативните звена на компанията в края на миналата година, LG цели да усъвършенства синергията между своите бизнеси и да подобри операционната ефективност. В допълнение, LG ще се фокусира върху засилване на основната конкурентоспособност на своите бизнеси в посока качество и цена, докато изгражда стабилна структура.

Коментар