Обемът на глобалния пазар на батерии от литиев титанат се изчислява на 0,28 милиарда щатски долара за 2024 г. и се очаква да достигне 0,66 милиарда до 2032 г. Пазарът ще нараства със среден годишен темп от около 11,3% през прогнозния период, сочи прогноза на Business Research Insights.
Батериите с литиев титанат, известни още като литиево-титаново-оксидни (LTO) батерии, разчитат на електрод от въпросния материал, отличаващ се с изключителната си електрохимична стабилност. За приложения, които изискват висока скорост, дълъг живот като брой цикли и голяма ефективност, литиевият титанат става все по-предпочитан като анод в литиево-йонни батерии.
Работният температурен диапазон на LTO батериите е по-голям от масовите литиево-йонни батерии – и се смята, че те са по-безопасни. LTO батерията има това предимство, че се зарежда по-бързо от конвенционалните литиево-йонни батерии, но недостатъкът е, че има значително по-ниска енергийна плътност.
Литиево-титаново-оксидната батерия е модифицирана литиево-йонна батерия, чиято анодна повърхност е покрита с литиево-титаниеви нанокристали, а не с въглерод. В сравнение с въглерода, който има повърхностна площ от 3 квадратни метра на грам, при тях повърхностната площ на анода е около 100 квадратни метра на грам, което позволява на електроните да влизат и излизат бързо от анода.
Освен това при такава конструкция е по-малко вероятно да се образуват литиеви дендрити – основен фактор за случаите на увреждане на литиево-йонните батерии. Това значи, че LTO покритието прави батериите значително по-безопасни.
Пандемията оказа отрицателно въздействие върху пазара на LTO акумулатори, тъй като ключови индустрии като строителството и автомобилостроенето бяха затворени, казват анализаторите от Business Research Insights. Сега обаче пазарът вече е достигнал нивата отпреди пандемията и се очаква да расте стабилно през прогнозния период.
В средносрочен план основният фактор, който се очаква да стимулира популяризирането на LTO системите, е увеличаването на производствената активност в Азиатско-тихоокеанския регион. От друга страна, забавянето на глобалната автомобилна индустрия най-вероятно ще попречи на растежа на пазара за този род батерии.
„Търсенето на безопасни, надеждни и издръжливи решения за батерии в жилищния, търговския и промишления сектор продължава да нараства“, каза Саймън Фаваз, управляващ директор на австралийския производител Endless Energy Group. „Със своя изключителен цикъл на живот, безопасност и способност да работят при екстремни температури, LTO батериите имат възможност да отговорят на всички нужди на съвременните потребители“.
По думите му, подобна батерия може да издържи до 60 години работа. Това значително намалява разходите за подмяна във времето и намалява отпадъците. LTO батериите са годни за повече от 22 000 цикъла, някои с очакван живот от 60 000 цикъла. Същевременно по тази технология акумулаторите могат да работят еднакво добре както при високи, така и при ниски температури, между -40 C и +60 C.
Според анализаторите от Business Research Insights, седем от водещите производители на LTO батерии в света в момента са китайски компании. Редом с тях стоят две фирми от САЩ, една от Япония и една от Канада.