
Група Бош завърши финансовата 2024 година с консолидирани продажби в България в размер на 422 млн. лв. (216 млн. евро). Така компанията запазва темпове, близки до тези от предходната година.
Нетните продажби в страната, включително продажбите на неконсолидираните компании и вътрешнофирмените услуги към дъщерните дружества, бележат ръст от 4 процента в сравнение с 2023 година и са в размер на 306 млн. лв. (157 млн. евро). Тези резултати остават стабилни на фона на динамичните глобални икономически условия и трансформацията на пазарите, коментираха от Бош.
Към 31 декември 2024 г. броят на служителите, които работят за Бош България, включително и в неконсолидираните компании, се е увеличил с 4 процента спрямо 2023 г., достигайки 1 044 души.
„В динамична година на икономически и технологични промени, както в България, така и в световен мащаб, Бош България затвърди стабилното развитие на своите бизнеси, като продължи да разширява технологичния си капацитет. Група Бош ще продължи да развива своята експертиза в България с фокус върху иновации и устойчивост”, заяви Константин Конов, главен изпълнителен директор на Роберт Бош и представител на Група Бош за България.
Група Бош продължава с амбициозната си „Стратегия 2030” за укрепване на конкурентните си позиции, въпреки че миналата година пазарната среда беше сериозна спирачка за ръста: с 90,3 милиарда евро през 2024 г., доставчикът на технологии и услуги генерира с 1,4 процента по-малко приходи от продажби в сравнение с предходната година, или с 0,5 процента по-малко след корекция на ефекта от курсовите разлики. Печалбата от оперативната дейност преди лихви и данъци (EBIT) е 3,5 процента.
„През 2024 година постигнахме важен напредък в разходите, структурите и портфолиото”, заяви Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. При нормален темп на инфлация между 2 и 3 процента Бош се стреми да постигне годишен растеж средно между 6 и 8 процента до 2030.
През първото тримесечие на 2025 г. компанията увеличи приходите си от продажби с 4 процента в сравнение с предходната година. Група Бош си поставя за цел печалба от 7 процента през 2026 г., макар че това е изключително трудна задача предвид настоящите предизвикателства.
За да остане успешна на фона на променящите се пазари и технологии, компанията ще продължи да работи интензивно върху разходите и структурите и да се фокусира върху печелившите бизнес области.
