
Видео порталът YouTube планира да актуализира политиките си, за да ограничи възможността на създателите да монетизират „неавтентично” съдържание – предимно масово продуцирани видеоклипове и друго повтарящо се съдържание, създадено от изкуствен интелект.
Актуализираната политика за монетизация на участниците в партньорската програма на YouTube ще влезе в сила на 15 юли. Тогава ще има повече яснота относно това какво съдържание може и какво не може да генерира приходи, отбелязва TechCrunch.
Точният текст на новите политики все още не е публикуван, но документацията в Помощния център на YouTube показва, че от самото начало участниците в Партньорската програма са били задължени да качват „оригинални” и „автентични” материали. Актуализацията би трябвало да помогне на създателите да разберат по-добре какво точно сега се счита за „неавтентично” съдържание.
Някои блогъри се опасяват, че актуализираните политики ще ограничат монетизацията на определени видове видеоклипове, като например видеоклипове с реакции или редакции. Ръководителят на редакционната политика и връзките със създателите на YouTube, Рене Ричи, обаче увери, че това не е така: промените просто изясняват дългогодишните правила на партньорската програма; подобно съдържание не е монетизирано от много години, тъй като зрителите често го възприемат като спам.
Съвременните инструменти с изкуствен интелект обаче опростиха създаването на „масови” видеоклипове до краен предел. Днес YouTube буквално е залят с нискокачествено съдържание – така нареченият „AI боклук”. Потребителите наслагват синтезирани гласове върху снимки или видеоклипове, а каналите с AI музика и фалшиви видеоклипове за текущи събития събират милиони гледания.
Например, криминален сериал, генериран изцяло от изкуствен интелект, е постигнал т.нар. „вирусна” популярност. Дори образът на главния изпълнителен директор на YouTube Нийл Мохан е фалшифициран във фишинг видеоклипове, въпреки наличието на инструменти в платформата за докладване на дийпфейк.
YouTube ясно разбира, че растежът на подобно съдържание и неговото монетизиране биха могли да подкопаят репутацията и стойността на платформата. Ето защо компанията се стреми да установи прозрачни правила, които ще ѝ позволят да изключва нискокачествено AI съдържание от програмата си за монетизация.
