TechNews.bg
Водещи новиниИнтернетМрежиНовиниТоп новини

Отвореният интернет е в „бърз упадък”. Наистина ли?

Индустрията е в разгара на голяма промяна, водена от изкуствения интелект, смята Google

Дигиталните издатели отчитат забележим спад в трафика от интернет търсенето (снимка: CC0 Public Domain)

Интересна новина съпътства шума около съдебния иск срещу Google миналата седмица в САЩ. В една от дискусиите компанията казва, че отвореният интернет е в „бърз упадък”, което направи силно впечатление на анализаторите.

Принудителното разделяне на рекламния бизнес на Google, както правителството на САЩ изисква, само ще ускори процеса и ще навреди на издателите, които зависят от приходите от реклама, коментира компанията.

Изявлението е направено в официален съдебен документ и, според коментар на The Verge, е в рязък контраст с публичната позиция на Google, която многократно е казвала, че интернет „процъфтява“.


В документ, подаден преди съдебния процес относно господството на Google в пространството на рекламните технологии, компанията твърди, че искането на Министерството на правосъдието на САЩ за разделяне на рекламния ѝ бизнес е неоснователно.

Google смята, че индустрията вече е в разгара на голяма промяна, водена от изкуствения интелект (ИИ), който трансформира рекламните технологии на всяко ниво.

Рекламни формати извън отворения интернет, като Connected TV и Retail Media (продажба на рекламно пространство директно на уебсайтовете на издателите), бързо набират популярност. 

Конкурентите на Google пренасочват инвестиции в тези нови области, а компанията твърди, че съдебната намеса в индустрия, която вече се преобразува от пазарните сили, е неподходяща.

Това признание е в рязък контраст с публичните изявления на Google през последните месеци. Главният изпълнителен директор Сундар Пичай, например, заяви в подкаста Decoder през май, че компанията „определено насочва повече трафик към по-широк кръг от източници и издатели”, след като въведе инструменти с изкуствен интелект за търсене.


Ник Фокс, старши вицепрезидент по знанието, също заяви в подкаста AI Inside, че „от гледна точка на Google, мрежата процъфтява”, докато главният изпълнителен директор на Google Search Лиз Рийд каза, че обемът на кликванията върху сайтове е останал „относително стабилен”, в сравнение с миналата година.

В същото време данните от изследователския център Pew във Вашингтон, окръг Колумбия, показват, че хората са по-малко склонни да кликват върху връзки към сайтове, когато Google предлага отговори, основани на изкуствен интелект.

Говорителят на Google Джаки Берте подчерта пред The Verge, че твърдението за „бърз спад” е извадено от контекста и че се отнася единствено до банерни реклами в отворената мрежа, а не до цялата мрежа.

Според нея, компанията просто констатира очевидното: инвестициите постепенно се насочват от отворената мрежа към форматите „Connected TV” и „Retail Media”, поради което бюджетите за традиционна реклама в уеб търсенето се свиват.

Междувременно много дигитални издатели и собственици на независими сайтове отчитат забележим спад в трафика, особено след актуализациите на алгоритъма за търсене и възхода на чатботовете с изкуствен интелект.

още от категорията

Една четвърт от световното население остава офлайн

TechNews.bg

Схватката за бъдещето на интернет се ожесточава

TechNews.bg

Интернет става изкуствен, заради… изкуствения интелект

TechNews.bg

Интернет става все по-затворен с нови „възрастови ограничения”

TechNews.bg

Интернет, какъвто го познаваме, е на ръба на колапс

TechNews.bg

Интернет претърпя глобален срив

TechNews.bg

Коментари