
Western Digital, един от основните производители на твърди дискове, предупреди, че цените на всички HDD устройства ще се покачват. По-рано и други производители на носители за съхранение на данни излязоха с подобни прогнози.
След 10% увеличение на цената на NAND паметта от SanDisk и едноседмичното замразяване на цените от Micron, Western Digital е третата компания, която уведомява клиентите си за по-високи цени на носителите за съхранение – в този случай, твърдите дискове.
Компанията заяви, че безпрецедентното търсене в цялото ѝ портфолио и огромните инвестиции в авангардни иновации са довели до необходимостта от повишаване на цените на твърдите дискове.
Освен това, продължаващото преминаване на Western Digital към океански превози може да добави шест до десет седмици към сроковете за доставка, отбелязва TrendForce в анализ на HDD пазара.
Действията на играчите в съхранението на данни отразяват структурни промени на пазара в условия на бърз растеж на услугите с изкуствен интелект.
Докато доставчиците на облачни услуги продължават да отчитат рекордни приходи, технологични гиганти като Google и Oracle агресивно разширяват своята AI инфраструктура и се насочват към високопроизводителни AI приложения, което води до значително търсене на системи за съхранение с голям капацитет.
Увеличението на цените обаче очевидно ще засегне не само сторидж устройствата за сървъри и твърдите дискове с голям капацитет, но и потребителските решения.
В писмо, изпратено от ръководството на Western Digital до клиентите, се посочва: „Постепенно ще увеличим цените на всички видове твърди дискове, започвайки отсега”. Мащабът на предстоящото увеличение на цените обаче все още е неизвестен.
Според източници от индустрията, сроковете за доставка на твърди дискове с голям капацитет вече са се увеличили до почти една година поради високото търсене.
В отговор производителите на NAND памет активно разработват Nearline SSD продукти, стремейки се да намалят настоящата разлика с цените на твърдите дискове – от сегашните 4-5 пъти до приблизително три пъти – за да стимулират приемането на технологията от големите клиенти.
