
Корейският производител Samsung, най-големият играч на пазара за смартфони, пуска сгъваеми модели с гъвкави дисплеи от няколко години, но лидерът в този сегмент е друг – китайската Huawei.
Предвид широката гама от сгъваеми смартфони на Samsung, може да се предположи, че именно корейският гигант заема водеща позиция в този сегмент. Това обаче не е така.
Според анализаторите от Canalys, през първата половина на 2025 г. Huawei контролира 48% от общите продажби на сгъваеми смартфони, докато Samsung заема само 20% от пазара.
Като цяло, сгъваемите смартфони заемат между 1% и 1,5% от общия пазар на смартфони. Но ситуацията се е променила значително през последните месеци.
Факт е, че през 2024 г. Samsung държеше 45% от световния пазар на сгъваеми смартфони, през 2023 г. – 57%, а през 2022 г. – 78%, докато делът на Huawei беше само 14%.
Между 2022 и 2025 г. Huawei представи няколко сгъваеми смартфона, включително премиум модела Mate XT Ultimate на цена над 4000 долара.
Компанията предлага и по-достъпния Mate X6 на цена от 1800 долара, смартфона Pura X Flip, който се продава на дребно за около 1000 долара, и Nova Flip, който може да бъде закупен за около 750 долара.
Междувременно Samsung наскоро пусна Galaxy Z Fold 7, който започва от около 2000 долара, Galaxy Z Flip 7 Flip на цена около 1200 долара и бюджетния Galaxy Z Flip FE с начална цена от 900 долара.
Очаква се Samsung да пусне първия си трикратно сгъваем смартфон през следващата година, което потенциално би могло да промени баланса на силите в този сегмент.

