
Услугите, задвижвани от изкуствен интелект, се развиват с най-бързи темпове в технологичната компания SofServe, бележейки увеличение от 85% на годишна база. Най-голямо е търсенето за агентни системи, съобщиха от разработчика.
В продължение на две години работа, GenAI Lab екипът на SoftServe е създал над 200 решения, базирани на изкуствен интелект, за над сто клиенти.
„Ние сме сред малкото в света, които вече внедряват пълна автоматизация на разработката чрез агентно инженерство в реални клиентски случаи – от събиране на изисквания до тестване”, сподели Серж Хазиев, главен технологичен директор по напреднали технологии в SoftServe.
„Нашата стратегия е на три нива: създаваме GenAI решения за клиенти, използваме агенти за ускоряване на собствената ни разработка и интегрираме AI в корпоративните процеси. Благодарение на партньорствата с Nvidia, AWS, Google Cloud и Microsoft Azure, ние сме сред първите, които имат достъп до най-новите технологии и можем да предоставим измерими резултати на клиентите, където други все още експериментират”, допълни той.
Миналата година вниманието на индустрията беше насочено към чатботове и RAG системи (генериране с добавена информация). Сега то се измества към агентен AI и постепенно се движи в посока на физически AI – системи, способни да възприемат и взаимодействат с реалния свят, поясниха от компанията.
GenAI Lab екипът на SoftServe разработва практически решения – от първоначални прототипи до мащабни бизнес внедрявания – за клиенти като Cisco и Dell. Инженерите на компанията имат достъп до широка гама от сертифицирани инструменти с изкуствен интелект (ChatGPT Enterprise, Cursor, Midjourney и други), както и до вътрешни агенти.
Компанията е създала повече от дузина вътрешни агенти с изкуствен интелект, които автоматизират задачите по планиране на проекти, анализ, тестване и инженеринг. SoftServe също работи и върху собствена отворена платформа Agentic Intelligence, за да опрости разработката и да позволи по-ефективно внедряване на AI системи.
Екипът вече тества AI агенти директно в клиентски проекти. В зависимост от проекта, използването им може да намали времето за разработка и разходите с 30% до 70%.
„Не се стремим хората да използват изкуствения интелект просто като още един инструмент или приложение. Вместо това се стремим към ефективно сътрудничество между разработчиците и техните виртуални колеги – което ще ни позволи да постигнем резултати, невиждани досега”, каза Хазиев.
Според доклад на Световния икономически форум , около 92 милиона работни места може да изчезнат през следващите години поради изкуствения интелект, но се очаква да се появят 170 милиона нови позиции.
SoftServe дори въвежда професия от следващо поколение – „Инженер по проучване”. Този специалист действа като интерфейс между човешкия опит и резултатите от агентите: оркестрира агентите, валидира тяхната производителност и осигурява правилна интеграция.
Екипът GenAI Lab вече включва 40 такива професионалисти, като плановете са поне да удвоят този брой през следващата година.
По думите на Серж Хазиев, три ключови компетенции ще останат жизненоважни на пазара:
- експертиза в бизнес области;
- архитектурно проектиране на информационни системи;
- оркестрация на AI агенти.
Компанията активно подготвя екипите си за тези промени: над 50% от служителите, вече са завършили обучение по изкуствен интелект и са придобили уменията, необходими за работа с тези технологии.
