Комисията за защита на конкуренцията санкционира дистрибутора на Пепси за нелоялно привличане на клиенти. „Куадрант Бевъриджис” ООД e извършил нарушение на чл. 36, ал. 3 от ЗЗК, заради което КЗК му налага глоба от 100 854 лв.
Производството е образувано по самосезиране във връзка с промоционална игра на интернет страницата www.all4class.com, проведена в периода 1 февруари – 20 май 2010 г.
Въз основа на фактите и направения анализ Комисията счита, че дружеството е нарушило забраната за нелоялно привличане на клиенти с организиране и провеждане на играта „Един за всички, всички до САЩ. Най-добрият клас отива в САЩ”. Обещаната награда надвишава цената на продаваната стока – продукт на марката Пепси – с повече от 15 минимални работни заплати за страната.
Общата стойност на наградата, 7-дневна екскурзия до САЩ за групово пътуване на 28 човека, възлиза на 99330,56 лв. Практиката на КЗК при преценка стойността на груповите екскурзии като награди категорично сочи, че се отчита цялата цена на обещаната като награда екскурзия, така както е предложена в промоцията.
При определяне на санкцията Комисията е отчела факта, че кампанията обхваща целия национален пазар и е насочена към уязвима и неукрепнала социална група, както и оказаното съдействие от страна на ответното дружество.